دوشنبه 31 تیر 1387

دولت از مجلس برای لايحه تمديد قانون فعال‌سازی هيات منصفه مطبوعات تقاضای اولويت کرد، ايسنا

دولت با هدف ممانعت از وقفه در امر رسيدگی به مسائل و تخلفات مطبوعاتی و جلوگيری از تعطيلی اصل ‌١٦٨ قانون اساسی، برای بررسی لايحه تمديد قانون فعال‌سازی هيات منصفه مطبوعات، تقاضای اولويت کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، هيات وزيران در جلسه ‌٢٣/٤/١٣٨٧ بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بررسی لايحه تمديد قانون فعال‌سازی هيات منصفه مطبوعات برای جلوگيری از تعطيلی اصل ‌١٦٨ قانون اساسی، تقاضای اولويت کرد.

بر اساس اصل ‌١٦٨ قانون اساسی که بر اساس آن، رسيدگی به جرايم مطبوعاتی بدون حضور هيات منصفه امکان‌پذير نيست و با توجه به لزوم بازنگری در قانون هيات منصفه و فراهم آوردن زمينه اجرای آن ،‌ از جمله تامين منابع مالی و به منظور ايجاد فرصت مناسب برای رفع نواقص و اصلاح قانون يادشده، لايحه تمديد قانون فعال‌سازی هيات منصفه مطبوعات به منظور جلوگيری از تعطيلی اصل ‌١٦٨ قانون اساسی، تقديم مجلس شده بود.

از آنجا که اين قانون در تاريخ ‌٤/٥/٨٥ در مجلس هفتم به مدت دو سال تمديد شده بود و اعتبار آن در تاريخ ‌٤/٥/١٣٨٧ منقضی می‌شود و بررسی لايحه جديد دولت به صورت عادی طول می‌کشد که اين امر رسيدگی به جرايم و تخلفات مطبوعاتی را با مشکل مواجه خواهد کرد، دولت برای تمديد لايحه فوق، از مجلس شورای اسلامی تقاضای اولويت کرده است.

بر اساس اين مصوبه، درخواست اولويت برای تصويب لايحه مذکور ، در تاريخ ‌٢٥/٤/١٣٨٧ از سوی پرويز داوودی ، معاون اول رييس‌جمهور ابلاغ شده است.

Copyright: gooya.com 2016