پنجشنبه 3 مرداد 1387

بازداشت پيمان غلامی و علی عبداله زاده، دو دانشجوی دانشگاه سهند تبريز، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: عصر روز دوشنبه پيمان غلامی و علی عبداله زاده، از دانشجويان دانشگاه صنعتی سهند تبريز، در منزل دانشجويی خود دستگير شدند. اين دو دانشجو از دانشجويان فعال در تحصن و اعتصاب غذا در دانشگاه سهند در ارديبهشت ماه بودند.

به گزاش خبرنامه اميرکبير، دولت که تعطيلات دانشگاه ها در تابستان را به عنوان فرصتی مغتنم برای انتقام گيری از دانشجويان پيدا کرده است، همچنان به بازداشت دانشجويانی که نسبت به فساد اخلاقی مديران انتصابی در دانشگاه ها معترض بودند، ادامه می دهد. پس از بازداشت محمد هاشمی و بهاره هدايت، دو عضو شورای مرکزی تحکيم، پيام شکيبا، آرش رايجی و حسن جنيدی سه دانشجوی دانشگاه زنجان، پيمان غلامی و علی عبداله زاده دو دانشجوی دانشگاه سهند تبريز نيز بازداشت شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غلامی و عبداله زاده جزو دانشجويانی بودند که در پی تعرض يکی از مسئولين حراست دانشگاه سهند تبريز به يکی از دختران دانشجو، دست به اعتراضات گسترده ای همراه با اعتصاب غذا در ارديبهشت ماه زدند. در پی آن اعتراضات، مسئولين دانشگاه سهند ضمن پذيرش خواسته های دانشجويان، قول پيگيری خادثه و برخورد با فرد متخلف را دادند. با اين وجود مسئولين دانشگاه از هفته گذشته فشار و برخورد با فعالين دانشجويی دانشگاه سهند تبريز را آغاز کرده اند.

هفته گذشته نيز، هيات نظارت دانشگاه صنعتی سهند با طرح شکاياتی از انجمن اسلامی دانشجويان، نماينده اين تشکل را به جلسه هيات منصفه فراخواند. همچنين برای مدير مسئول نشريه “نوای نو” (ارگان خبری انجمن اسلامی دانشجويان سهند) حکم ۶ ماه محروميت صادر شد، اما با بازداشت پيما ن غلامی و علی عبداله زاده، برخورد با دانشجويان اين دانشگاه وارد مرحله جديدی شده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير از وضعيت فعلی اين دانشجويان اطلاعی در دست نيست و فقط موارد اتهامی اين دانشجويان اعلام شده است. موارد اتهام مطرح شده برای پيمان غلامی عبارتند از: اقدام عليه امنيت ملی، تبليغ عليه نظام، تشويش اذهان عمومی، نشر اکاذيب، اقدام به سياسی کردن فضای دانشگاه وگسترش نگره ضد دينی. و موارد اتهام مطرح شده برای علی عبداله زاده عبارتند از: اقدام عليه امنيت ملی، توهين به نظام، اقدام عليه نظام، گسترش نگره ضد نظام.

در زنجان نيز، همزمان با آزادی دکتر حسن مددی، معاون دانشجويی دانشگاه، سه دانشجوی دانشگاه زنجان بازداشت شده اند.

افشای تلاش معاون دانشگاه برای هتک حرمت يک دختر دانشجو که باعث بی آبرويی هر چه بيشتر مديران انتصابی دولت شد، در ابتدا با خبر پراکنی های گسترده خبرگزاری های حامی دولت و سپس با حمايت های وزير علوم از مدير فاسد همراه شد. زاهدی در حالی وقايع دانشگاه زنجان را يک دسيسه دانست که حتی رئيس دانشگاه زنجان نيز فساد معاونش را پذيرفته بود.

در زمان اعتصاب و اعتراض گسترده دانشجويان که نگرانی هايی برای فرمانداری زنجان نيز به وجود آورده بود، رئيس دانشگاه زنجان، وزير علوم و يکی از نمايندگان مجلس با وعده برخورد با معاون متخلف از دانشجويان خواستند تا به تحصن خود پايان دهند، اما وعده اين مسئولين درست پس از يک ماه به طور عکس اجرا شد: پيام شکيبا، آرش رايجی و حسن جنيدی سه دانشجوی دانشگاه زنجان بازداشت و حسن مددی، معاون دانشگاه، آزاد شد.

بهاره هدايت و محمد هاشمی نيز به دليل حمايت های دفتر تحکيم وحدت از اعتراضات دانشجويان نسبت به فساد مسئولين انتصابی دانشگاه ها، در بيست و سوم تيرماه بازداشت شدند. دفتر تحيکم وحدت در پی رسوايی حادثه زنجان خواستار استعفای وزير علوم شده بود.

در اواخر سال گذشته نيز که يکی از دانشجويان دختر دانشگاه کرمانشاه توسط يکی از مسئولين حراست مورد تعرض قرار گرفته بود، دانشجويان با اعتراضات گسترده ای خواستار پاسخگويی مسئولين به اين اعمال شوم شدند، اما نه تنها با مسئول متخلف برخورد نشد، بلکه مسئول روابط عمومی دفتر تحکيم به دليل اعتراضات دانشجويان محاکمه شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت پيمان غلامی و علی عبداله زاده، دو دانشجوی دانشگاه سهند تبريز، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016