شنبه 29 تیر 1387

بازداشت چهار دانشجوی دانشگاه تبريز، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: سجاد رادمهر، آيدين خواجه ای و فراز زهتابی سه دانشجوی دانشگاه تبريز همراه با مهندس داريوش حاتمی روز گذشته توسط نيروهای امنيتی اطلاعاتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند. سجاد رادمهر دانشجوی کارشناسی ارشد مکانيک و عضو سابق انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تبريز و آيدين خواجه ای و فراز زهتابی دانشجويان حقوق دانشگاه تبريز هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنامه اميرکبير، ظهر پنجشنبه بعد از جلسه دفاعيه پايان نامه کارشناسی ارشد سجاد رادمهر که بعد از ۶ ماه به تعويق انداختن توسط نيروهای امنيتی برگزار شده بود، مهندس داريوش حاتمی (افسر وظيفه ارتش در تبريز)، مهندس سجاد رادمهر، فراز زهتاب و آيدين خواجه ای بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران امنيتی پس از بازداشت اين دانشجويان، با مراجعه به منازل آنها، به جستجو و تفتيش در وسايل آنها پرداخته اند.

پيش از اين به دستور حراست دانشگاه تبريز، بارها سجاد رادمهر ازبرگزاری جلسه دفاع از پايان نامه اش منع گرديده بود که در نتيجه با اعتصاب غذا به اين عمل غيرقانونی حراست دانشگاه تبريز اعتراض کرده بود. در پی اعتراضات وی، کميته انضباطی دانشگاه تبريز با فراخواندن وی، او را به يک ترم منع موقت از تحصيل بدون احتساب سنوات محکوم کرده بود.

آيدين خواجه ای و فراز زهتاب نيز از فعالين دانشجويی دانشگاه تبريز هستند که به علت شرکت در اعتراضات خرداد ماه سال گذشته نسبت به دستگيری غيرقانونی نادر مهد قره باغ به دو ترم منع موقت از تحصيل محکوم شده بودند. آيدين خواجه ای به دليل آنچه که همراهی با سجاد رادمهر در بر هم زدن نظم و امنيت دانشگاه خوانده شده بود، به کميته ی انضباطی احضار شده و با توبيخ کتبی با درج در پرونده مواجه گرديده بود.

بنابر گزاش ها با وجود پيگيری گسترده خانواده های اين دانشجويان، وزارت اطلاعات تنها به ذکر اين نکته بسنده کرده است که نگران نباشيد، اينها پيش ما هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت چهار دانشجوی دانشگاه تبريز، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016