شنبه 5 مرداد 1387

سعيد جزی، نوجوان محکوم به اعدام از مرگ نجات يافت، کميته گزارشگران حقوق بشر

سعيد جزی، نوجوانی که در سن ۱۷سالگی به اتهام قتل عمد دستگير و سپس با طی تشريفات قانونی از سوی شعبه ۱۱۸۳ به قصاص نفس محکوم شده بود، با گذشت اوليای دم مقتول از مرگ نجات يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد مصطفايی، وکيل سعيد جزی در توضيح اين اقدام گفت: روز پنجشنبه به شهرستان ايلام محل زندگی خانواده مقتول رفته و در مراسم خون‌بس مرحوم مرتضی جان زمين شرکت کرديم. طی اين مراسم اوليای وی گذشت خود را در مورد اقدام سعيد جزی بطور شفاهی اعلام نمودند. وی افزود: ايشان همچنين صبح امروز، شنبه، ۵ مردادماه ۸۷ با حضور در دفترخانه‌ای در شهرستان ايلام رضايت خود را بطور کتبی ثبت نمودند.

پرونده سعيد جزی که در بيست‌وسوم خردادماه سال ۸۲ به اتهام قتل عمد دستگير و سپس با طی تشريفات قانونی از سوی شعبه ۱۱۸۳ به قصاص نفس محکوم شد، جهت اعمال ماده ۲۰۵ قانون مجازات اسلامی از سوی اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران و جهت استيذان به دفتر رياست قوه قضائيه ارسال شده بود که با موافقت آيت‌الله شاهرود دستور نيابت اجرای حکم صادر شده بود.

به گفته وکيل وی سعيد جزی که در هنر مجسمه‌سازی در کانون اصلاح و تربيت فعاليت داشته و اکنون در زندان رجايی‌شهر کرج به سر می‌برد، با پيگيری‌های صورت گرفته به زودی آزاد خواهد شد.


کميته گزارشگران حقوق بشر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد جزی، نوجوان محکوم به اعدام از مرگ نجات يافت، کميته گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016