یکشنبه 13 مرداد 1387

اعتراض به ادامه بازداشت سامان رسول پور و زينب بايزيدی، کميته گزارشگران حقوق بشر

ماده نهم اعلاميه جهانی حقوق بشر: "احدی نبايد خودسرانه توقيف، حبس يا تبعيد شود.

با گذشت حدود يک هفته از بازداشت سامان رسول پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در کردستان، تاکنون اتهامات وی به خانواده و وکلای او اعلام نشده است.
رسول پور که پيش از اين نيز به سبب فعاليت های خود در سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به مدت ۶ ماه در زندان اروميه نگهداری شده بود، يکشنبه هفته گذشته با مراجعه مأموران وزارت اطلاعات به منزلش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در مهاباد انتقال يافت.مأموران در اين مراجعه، کليه مدارک و اسناد شخصی وی را بازرسی و ضبط کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال حقوق بشر که در راستای اطلاع رسانی در مورد موارد نقض حقوق بشر در کردستان فعاليت می کرد، هم اکنون در وضعيت نامشخصی به سر می برد. مأموران دليل بازداشت وی را سازماندهی تجمعی در مهاباد از سوی او عنوان نموده اند. در حالی که خانواده وی می گويند که رسول پور در هنگام برگزاری تجمع در منزل بوده است.
شنبه ۵ مرداد ماه، حدود ۲۰۰ تن از با شرکت در تجمعی مسالمت آميز خواهان لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر شدند.
با بازداشت سامان رسول پور، شمار افرادی که تنها به دليل فعاليت در سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بازداشت و زندانی می شوند، افزايش يافته است.
محمد صديق کبودوند رئيس اين سازمان، از تيرماه سال گذشته تاکنون در زندان اوين نگهداری می شود و چندی پيش از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۱ سال حبس تعزيری محکوم شد. دادگاه انقلاب اتهامات کبودوند را تشکيل گروه غيرقانونی و نشر اکاذيب عنوان نموده است. اين اتهامات، از جمله اتهامات رايجی است که تمامی فعالان حقوق بشر در ايران در صورت بازداشت با آن مواجه می شوند.
همچنين زينب بايزدی ديگر عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نيز، چندی پيش بازداشت و همچنان در زندان به سر می برد.
کميته گزارشگران حقوق بشر ضمن محکوم نمودن اقدام دستگاه امنيتی دربازداشت خوسرانه فعالان حقوق بشر، خواهان روشن شدن هر چه سريعتر وضعيت سامان رسول پور و زينب بايزيدی می باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض به ادامه بازداشت سامان رسول پور و زينب بايزيدی، کميته گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016