جمعه 1 شهریور 1387

وضعيت نامناسب عابد توانچه در زندان اراک، کميته گزارشگران حقوق بشر


عابد توانچه فعال دانشجويی که برای تحمل محکوميت هشت ماهه خود در زندان اراک به سر می برد، در شرايط نامناسبی نگهداری می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق گزارش های رسيده، به دليل عدم تفکيک جرايم در زندان، عابد توانچه در ميان زندانيان عادی و با جرايم سنگين نگهداری می شود. هفته گذشته نيز وی از سوی يکی از محکومين به قتل در زندان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت، با اين حال مسئولان زندان تاکنون هيچ گونه اقدامی جهت انتقال وی به مکانی بهتر، انجام نداده اند.

عابد توانچه دانشجوی سابق دانشگاه اميرکبير، در تابستان ۸۵ پس از اعتراضات دانشجويی در دانشگاه اميرکبير به بازداشت نيروهای امنيتی در آمد و به مدت بيش از يک ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوين نگهداری شد.

گفتنی است هفته گذشته، احضاريه ای از سوی مجتمع قضايی تهران برای عابد توانچه ارسال شده است، و در آن از وی خواسته شده تا ظرف يک هفته پس از رؤيت برگه احضاريه خود را به دادگاه معرفی نمايد، اين در حالی است که وی در حال تحمل محکوميت خود در زندان اراک می باشد.

در سال های اخير، معمولا پس از انتقال يک فعال سياسی به زندان جهت گذراندن محکوميتش، پرونده های جديدی عليه وی گشوده می شود و دادگاه انقلاب اقدام به صدور احکام سنگين برای زندانيان سياسی می نمايد.

کميته گزارشگران حقوق بشر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وضعيت نامناسب عابد توانچه در زندان اراک، کميته گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016