شنبه 9 شهریور 1387

فرزاد کمانگر در خطر است، اطلاعيه مجموعه فعالان حقوق بشر

پس از اوج گرفتن اعتراضات اجتماعی در داخل و خارج کشور به حکم اعدام برای معلم و فعال حقوق بشر فرهيخته ، فرزاد کمانگر . وزارت اطلاعات در روندی غيرقانونی ، فرزاد کمانگر را بدون داشتن حکم قضائی يا وجود اتهامی جديد به همراه علی حيدريان و فرهاد وکيلی از زندان رجايی شهر کرج به بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين منتقل نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هر چند فرهاد وکيلی به زندان عمومی بازگردانده شد اما فرزاد کمانگر و علی حيدريان کماکان در سلولهای بند ۲۰۹ به سر می برند. پس از اعدام يعقوب مهرنهاد به مثابه هشداری برای جامعه در قبال رويه ای که سيستم امنيتی در شرايط کنونی در پيش گرفته است نگرانی ها از وضعيت فرزاد کمانگر افزايش يافته است.
فرزاد کمانگر بدون حکم قضايی در سلول انفرادی نگهداری ميشود ، وی امکان تماس و ملاقات ندارد ، تنها خانواده وی در هفته گذشته تحت تدابير امنيتی امکان ملاقات با وی را يافتند . هر چند خانواده کمانگر وضعيت جسمی و روحی اين معلم و مدافع حقوق بشر را مطلوب عنوان نمودند اما رويه ای که حاکميت در قبال فعالان مدنی و بالاخص در مناطق کردنشين در پيش گرفته باعث نگرانی روزافزون از وضعيت فرزاد کمانگر گرديده است.
گفته های متناقض سخنگوی قوه قضائيه که مدتی پيش کمانگر را بمب گذار و در گفته های اخير متهم به عضويت در گروهی خارجی عنوان نموده است و همچنين تاکيد بر قطعی بودن حکم اعدام نامبرده و شرايط به شدت امنيتی نگهداری وی ، همينطور قطع تماسهای نامبرده با دنيای بيرون که موجب بی خبری از وی گشته است موجب نگرانی و اعتراض ما است .
"مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران" ضمن اعتراض شديد به برخورد غيرقانونی با اين فعال حقوق بشر ، نگرانی عميق خود از را وضعيت فرزاد کمانگر و شرايطی که دستگاه امنيتی در قبال نامبرده در پيش گرفته است اعلام مينمايد، وزارت اطلاعات بايد به نگهداری علی حيدريان و فرزاد کمانگر در سلول انفرادی و بند ۲۰۹ مطابق قانون پايان دهد و اجازه دهد که اين افراد از حق انسانی و قانونی خود برای تماس با خانواده و دنيای بيرون بهره مند گردند. همچنين اين مجموعه خواستار توجه سازمانهای حقوق بشری و فعالان حقوق بشر نسبت وضعيت به شدت نگران کننده فرزاد کمانگر می باشد.

دبيرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران
تهران / ۹ شهريور ۱۳۸۷ برابر با ۳۰ آگوست ۲۰۰۸

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرزاد کمانگر در خطر است، اطلاعيه مجموعه فعالان حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016