شنبه 16 شهریور 1387

با تغيير سردبير اعتماد ملی؛ پروژه وزارت اطلاعات برای کنار گذاشتن روزنامه نگاران منتقد ومستقل کليد خورد، شهرگان


تاکنون تماس‌های ماموران وزارت اطلاعات و نيروهای امنيتی با مديران و دست اندرکاران روزنامه‌های کارگزاران، اعتماد و اعتماد ملی و سرمايه تائيد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهرگان - محمد حسين صميمی - با انتخاب رضا انصاری به عنوان سردبير روزنامه اعتماد ملی ، روند برخورد با روزنامه‌نگاران منتقد ومستقل وارد مرحله تازه‌ای شده‌است. رضا انصاری عضو حزب اعتماد ملی کمترين سابقه مطبوعاتی ندارد و بنا بر خواست شخص کروبی و ديگر اعضای ارشد حزب اعتماد ملی برای اين کار انتخاب شده است.
هم اکنون روزنامه نگاران اعتماد ملی به شدت نگران هستند و شنيده شده که برخی از آنها که همراهی فکری با نظرات حزب اعتماد ملی ندارند، کنار گذاشته خواهند شد. نزديکی به انتخابات رياست جمهوری و موضعی که کروبی در اين انتخابات خواهد داشت، مسائلی هستند که به گفته روزنامه نگاران اعتماد ملی، موجب خواهد شد تا تعدادی از آنها کنار گذاشته شوند.
اين تصور در ميان گردانندگان روزنامه حزب اعتماد ملی وجود دارد که برخی از خبرنگاران و روزنامه نگاران شاغل در اين روزنامه، گرايش‌هايی بر خلاف کروبی و حزب اعتماد ملی دارند. بنا براين بايد کنار گذاشته شوند. پيش از اين نيز برخی نگرانی‌ها از طرف کروبی در باره مطالب منتشر شده در روزنامه اعتماد ملی گزارش شده بود و نارضايتی خود را از آنها نشان داده بود.
لازم به يادآوری است که در ميانۀ ماه مرداد حجت الاسلام ابوالفضل شکوری از سردبيری اعتماد ملی استعفا داد. پس از استعفای او نام‌های مختلف از جمله نام محمد قوچانی به عنوان سردبير جديد مطرح شده بود.
در چند هفته اخير مديران وزارت اطلاعات با مديران مسول و دست اندرکاران روزنامه‌های اصلاح طلب تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند که شرايطی را فراهم کنند تا روزنامه‌نگاران منتقد قدرت که به راحتی قابل کنترل نيستند، کنار گذاشته شوند. تاکنون تماس‌های ماموران وزارت اطلاعات و نيروهای امنيتی با مديران و دست اندرکاران روزنامه‌های کارگزاران، اعتماد و اعتماد ملی و سرمايه تائيد شده است. در همين رابطه خبرنگاران اعتماد ملی می‌گويند که حدود يک ماه است اين فشارها بر آنها افزايش يافته و از وجود چنين دستوری اطلاع دارند، اما کاری از دستشان بر نمی‌آيد.

Copyright: gooya.com 2016