پنجشنبه 28 شهریور 1387

هشدار دولت آلمان به کاربران گوگل کروم، اختر قاسمی


به گزارش سايت العربيه سايت وابسته به شبکه تلويزيونی العربيه، دولت آلمان به کاربران مرور گر جديد گوگل کروم هشدار داد که اين مرور گر انتشار اطلاعات شخصی کاربران را ميسر می سازد.
سايت العربيه می نويسد: " دفتر فدرال امنيت اطلاعاتی آلمان اخيرا از کاربران آلمانی مرورگر جديد گوگل کروم خواست تا از اين مرورگر که به تازگی توسط گوگل راه اندازی شده خود داری کنند زيرا برای شرکت گوگل امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می آورد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش اين سايت نگرانی دولت آلمان ناشی از شرايط ارايه شده برای استفاده از کروم توسط کاربران است، زيرا بند ۱۱ در توافقنامه کاربری هنگام نصب مرورگر اشاره دارد که شرکت گوگل حق انحصاری دستيابی به اطلاعات شخصی و اجازه انتشار آن را دارد.
العربيه اتخاذ چينن موضعی از سوی دولت آلمان را چه بسا عکس العملی در برابر احتکار بيشترين شمار مرورگران اينترنتی توسط شرکت های امريکايی می داند. العربيه اضافه می کند اينترنت اکسپلورر، فاير فاکس و سافاری بيشترين تعداد کاربران را به خود اختصاص داده اند در حاليکه تنها مرورگر اروپايی به نام " اپرا" از محبوبيت چندانی برخوردار نيست.
به گزارش العربيه مرورگر جديد گوگل کروم که چندی پيش از طرف شرکت گوگل ارائه شده ؛ از مهمترين خصوصياتش سرعت بسيار بالای آن در مقايسه با اينترنت اکسپلورر و فاير فوکس می باشد. اين سايت اضافه می کند که اين مرورگر حجم بسيار کمی در حدود هفت مگابايت و سرعت بالا آمدن بسيار زيادی دارد و ميزان رم مصرفی برای گوگل کروم برای شروع حدودا ۲۵ مگابايت است.
گزارش العربيه در باره اين مرورگر جديد ادامه می دهد: "اين مرورگر همچنين دارای يک Task Manager برای بهبود بکارگيری حافظه سيستم می باشد که کاربران بوسيله Task Manager که با فشار دکمه های Shift + Esc نمايان می گردد اين امکان مشاهده ميزان حجم مصرفی رم، ميزان استفاده از CPU و ميزان استفاده از پهنای باند اينترنت برايشان حاصل می شود .در مرورگر کروم به صورت پيش فرض گوگل تنها موتور جستجويی است که در اختيار کاربران قرار می گيرد. ولی کاربران ميتوانند خودشان موتورهای جستجوی ديگر را به آن بيفزايند."
العربيه احتمال می دهد که دانلود اين مرورگر برای کاربران ايرانی بسته باشد.

اختر قاسمی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار دولت آلمان به کاربران گوگل کروم، اختر قاسمی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016