شنبه 30 شهریور 1387

احمدی نژاد فردا به نيويورک می رود، ايسنا

دکتر محمود احمدی نژاد، رييس جمهور کشورمان فردا (يکشنبه) برای شرکت در شصت و سومين نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نيويورک ترک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سياسی - خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رييس جمهور دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مباحث مهمی از جمله اصلاحات ساختاری اين سازمان به ويژه در شورای امنيت، توسعه کشورها و مبارزه با فقر در کنار مباحث مرتبط با راهکارهای مبارزه با ايدز در دستور کار نشست شصت و سوم مجمع عمومی سازمان ملل است.

در جريان اين سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ديدارهای دوجانبه متعددی با همتايان خود از کشورهای مختلف خواهد داشت و در چندين نشست منطقه‌يی که در حاشيه اين اجلاس مجمع عمومی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. ديدار با دبيرکل و رييس مجمع عمومی سازمان ملل ،گفت‌وگو و ديدار با متخصصان و سرمايه گذاران ايرانی، سخنرانی در نشست ائتلاف برای صلح و همبستگی، ديدار با کانون‌های انديشه آمريکايی، ديدار با ايرانيان مقيم آمريکا، ديدار با دانشجويان و ملاقات با گروه‌های طرفدار صلح، شرکت در نشست نگاه اديان به مسايل جهانی و نشست آفريقا از ديگر برنامه های احمدی نژاد در جريان سفر به نيويورک است.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور در جريان اين سفر در گفت وگو با رسانه‌ها و شرکت در چندين کنفرانس مطبوعاتی به تشريح ديدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی خواهد پرداخت .

اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هر سال از هفته سوم ماه سپتامبر و با حضور سران و مقامات کشورهای مختلف عضو سازمان آغاز می‌گردد و طی دو هفته کشورها در سطح سران و وزرای خارجه به بحث درباره موضوعات عمده جهانی خواهند پرداخت و ديدگاهها، اولويت‌ها و نقطه نظرات ملی و بين المللی خود را منعکس خواهند کرد.

پس از نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل، مباحث عمومی اعضای شرکت کننده دو هفته ادامه خواهد يافت.

منوچهر متکی، وزير امور خارجه نيز روز پنچشنبه هفته‌ی گذشته به نيويورک سفر کرد .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد فردا به نيويورک می رود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016