شنبه 30 شهریور 1387

بيانيه دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب به مناسبت اول ماه مهر

بيانيه دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب به مناسبت اول ماه مهر و بازگشايی مجدد دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر کشور


پس از سه ماه تعطيلی دانشگاه ها که از سوی سرکوبگران حاکم به مثابه فرصتی برای سرکوب دوباره ی جنبش دانشجويی و بستن هر چه بيشتر فضای دانشگاه تعبير شد اينک در آستانه سال تحصيلی جديد و فصل تمرکز جمعيت جوانان پرشور و معترض و تراکم شعارهای آزادی خواهانه و راديکال در فضای دانشجويی قرار داريم.
در اين آغاز دوباره است که فضای دانشگاه ها جانی تازه خواهد گرفت، جوانان معترض حلقه های بحث و گفتگو تشکيل می دهند و در جستجوی عمل وپراتيک برای سازمان دادن اعتراضات خود و مقاومت در برابر سرکوب رو به گسترش جامعه بر خواهند آمد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در چنين فضايی دستگاه سرکوب همچون سال های گذشته روزهای سخت و طاقت فرسای کاريش آغاز خواهد شد چراکه جنبش دانشجويان معترض ايران ثابت کرده است که پس از هر دوره درگيری با هر وسعت و شدتی با دستگاه سرکوب هيئت حاکمه در نهايت همچنان پر غرور و با صلابت و با اميد به روزهای روشن تر حتی از دل سياه ترين دوره های سرکوب سر بلند کرده است و فرياد نه به تمام نشانه های نا انسانی و بی عدالتی را رساتر از هميشه سر خواهد داد .
جمهوری اسلامی ايران که در سال گذشته با تمام دستگيری ها و تعقيب ها وشکنجه ها و تهديد ها قصد داشت جنبش دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب را سرکوب کند با آنچنان مقاومت عظيمی از طرف نيروهای آزادی خواه و برابری طلب در سراسر کشور و حتی سراسر جهان مواجه شد که مجبور به عقب نشينی و آزادی بسياری از رفقايمان گرديد.درسی که در سال جديد نيز راهنمای عمل ما خواهد بود، در مقابل سرکوب ، فشارو ارعاب تنها راه مقاومت، اتکا به سازمان دهی مردمی و اتحاد با ديگر جنبش های اجتماعی در ابعاد وسيع است.
در آستانه ی سال تحصيلی جديدی قرار داريم و نسل جديدی از دانشجويان وارد دانشگاه خواهند شد و برای اولين بار به محيط فعاليت سياسی پای خواهند گذارد. همين مسئله ضرورت تمرکز هرچه بيشتر بر سازماندهی و انسجام فعاليت هايمان را به ما گوشزد ميکند. تعداد بسيار زيادی ازرفقای ما همچون عابد توانچه يا در زندان به سر ميبرند يا دادگاه هايشان عامدانه به تعويق افتاده است و بسياری ديگرمورد تهديد و ارعاب روزانه قرار دارند. اعضا و فعالين و هواداران بسيار زيادی در يک سال گذشه به جنبش آزادی خواهی و برابری طلبی پيوسته اند، که نشان از واقعی بودن و ريشه داشتن خواست ها و شعار های آن در ميان دانشجويان و بخش وسيعی از کاگران و مردم زحمتکش اين جامعه است . امری که بار مسئوليت بيش از پيش سنگينی را بر دوش ما می گذارد.
شروع سال تحصيلی جديد به منزله ی شروع فاز ديگری از مبارزه ی پيگير و شبانه روزی جنبش دانشجويی بر عليه استبداد حاکمه است. با توجه به بحران های تحميل شده به مردم ايران توسط سرمايه داری حاکم که يکی از سياه ترين دوره های اقتصادی و رفاهی و فرهنگی را برای مردم ايران به ارمغان آورده و قدرت سرکوبگرانه ی خود را برای تثبيت شرايط موجود به کار گرفته است ضرورت مبارزه بر عليه وضعيت موجود وتوجه به وضعيت عمومی مردم در اتخاذ شعار ها و شيوه های مبارزاتی بيش از پيش اهميت خود را نشان ميدهد .
همه ی اين مسائل دلايل محکمی هستند بر لزوم اتحاد و انسجام و همبستگی در صفوف جنبش دانشجويی و دوری جستن از هرگونه تمايلات تفرقه افکنانه که در شرايط حاضر جز به ضرر جنبش دانشجويی و به نفع سرکوبگران نخواهد بود .
بدين وسيله ما دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب اعلام ميکنيم که تا کنون تمامی اقدامات دستگاه سرکوب برای خاموش کردن فرياد آزادی خواهی و برابری طلبی ما جز به استواری ما در راهی که انتخاب نموده ايم نينجاميده است و از اين پس نيز نه تنها در برابر حاکميت سياه سرکوب خاموش نخواهيم ماند بلکه با تمامی توان مان مبارزه ی راديکال و پيگيرمان را تا رسيدن به تمامی خواسته هايمان در پيوندی ناگسستنی با ديگر جنبش های اجتماعی ادامه خواهيم داد، آينده اثبات اين مدعاست .

زنده باد آزادی
زنده باد برابری

دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب

www.azady-barabary.org

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب به مناسبت اول ماه مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016