يكشنبه 3 ارديبهشت 1385

۴۷ روز تا جام جهانى، شرق

«كيا» احيا شد
شرق: با اينكه هامبورگ ديشب در هفته سى ويكم بوندس ليگا در خانه اش با نتيجه صفر-۲ به تيم آماده و البته خوش اقبال بايرلوركوزن باخت، اما مهدى مهدوى كيا بازى خوبى را ارائه كرد، موثر ظاهر شد، نفوذهاى خوبى را صورت داد و سانترها و پاس هاى جالبى را نيز صادر كرد و اگر يارانش قدر پاس ها و حركات او را مى دانستند، هامبورگ اين بازى را نمى باخت و در مهم ترين مقطع فصل از تعقيب بهتر و بيشتر بايرن مونيخ پيشاهنگ مسابقات بازنمى ماند.البته هامبورگ كلاً بداقبال بود و فرصت هاى خوبى را توسط باربارز و آيلتون و ياروليم از دست داد اما نفوذها و سانترهاى مهدوى كيا نشان داد او بر بحران اخير در زندگى خصوصى اش فائق آمده و آن ماجرا را هر چه كه بود، تا حدى از ياد برده و يك بار ديگر اسبش را براى درخشش در آوردگاه اصلى يعنى جام جهانى ۲۰۰۶ زين كرده است. پس از اتفاقات اخير تصور مى شد كه شايد مهدوى كيا نزول كند و بازى وى كمرنگ شود، اما چه هفته گذشته طى ديدار با دوئيسبورگ و چه ديروز در مقابل لوركوزن مهدوى كيا جانانه بازى كرد و اثرى از قضاياى اخير را در بازى اش هويدا نساخت و به خصوص ديروز جانانه و با تمام قدرت ظاهر شد و به گونه اى بازى كرد كه هميشه از يكى از بهترين مدافعان راست نفوذى بوندس ليگا انتظار آن مى رفته است. خيال تيم ملى ايران بابت «او» مى تواند راحت باشد.

داستانى از نكونام
شرق: مصاحبه جواد نكونام ستاره خط هافبك تيم ملى با هفته نامه اشپرت بيلد آلمان جذاب و خواندنى است. گفت وگويى بلند كه اگر دوست داريد متن كامل ترجمه شده آن را بخوانيد به بخش ورزشى «فارس نيوز» مراجعه كنيد. نكونام در اين گفت وگو از علاقه شديد خود به بوندس ليگا گفته است و دلبستگى شخصى اش به وردربرمن تيم سبزپوش بوندس ليگا. و اما داستانى كه شايد هيچ كدام از شما نشنيده باشيد:«هشت سال داشتم كه روزى همراه با مهدى برادر بزرگترم در خانه بوديم. والدينم از او خواسته بودند تا مراقب من شيطان باشد. به همين خاطر در داخل اتاق در حالى كه چراغ نفتى كوچكى براى گرم كردن، وجود داشت، مشغول بازى فوتبال شديم كه در يك آن با چراغ برخورد كرده و چراغ واژگون شد.من به محاصره آتش درآمدم و نمى توانستم خودم را نجات دهم و دچار سوختگى خيلى شديدى شدم.پدر و مادرم كه به خانه آمدند مرا فورى به بيمارستان رساندند ولى پزشكان با ديدن و معاينه من قطع اميد كردند. آنان به پدر و مادرم گفتند كه شانس زنده ماندن ندارم ...خلاصه اينكه جواد زنده ماند تا امروز از شباهت سبك بازى اش با بالاك و آرزوهايش كه بازى در بهترين تيم هاى بوندس ليگا است بگويد.

وحيد چهار هفته بعد
شرق: وحيد هاشميان با سختكوشى هميشگى خود را به شرايط ايده آل خواهد رساند. شكى نيست كه او در جام جهانى سر و مر وگنده حاضر خواهد بود. وحيد به ايپنا مى گويد:در حال حاضر تمرينات فيزيوتراپى را انجام مى دهم تا هرچه زودتر مصدوميتم برطرف شود.طبق نظر پزشكان مصدوميتم شش هفته طول خواهد كشيد كه دو هفته آن را سپرى كرده ام.قصد دارم با اجراى دقيق دستورات پزشكان بدون هيچ مشكلى در زمان معين به زمين مسابقه بازگردم. اميدوارم مراحل بهبودم بدون هيچ مشكلى ادامه پيدا كند تا بتوانم در جام جهانى براى تيم ملى ايران به ميدان بروم.

دادكان: هر چه برانكو بگويد
شرق: هر چند كه ملت مى گويند محمد دادكان نقش غيرقابل انكارى در انتخاب نفرات تيم ملى دارد و با گلزنى هاى رضا عنايتى سفارش او را به برانكو مى كند، اما او در حاشيه روز آخر ليگ فوتبال ايران درباره دعوت از بازيكنان آماده استقلال براى تيم ملى گفت: اين موضوع به نظر كادر فنى تيم ملى بستگى دارد اما بى ترديد در زمان اعلام فهرست اسامى بازيكنان دعوت شده به تيم ملى شاهد حضور بهترين نفرات ليگ در اين تيم خواهيم بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حريف ايران ۷۶ ميليون دلار مى ارزد
به گزارش روزنامه لا افريسيون، تيم ملى فوتبال مكزيك يكى از ۳ حريف ايران در گروه چهارم جام جهانى ،۲۰۰۶ ۷۶ ميليون دلار مى ارزد و اين ۶/۲ برابر قيمت تيمى است كه در سال ۲۰۰۲ از جانب مكزيك به جام جهانى اعزام شده بود.حد متوسط قيمت قراردادهاى بازيكنان تيم ملى كنونى مكزيك با تيم هاى باشگاهى شان به ۹/۲ ميليون دلار مى رسد. سرآمد آنها رافائل ماركز مدافع معروف بارسلوناى اسپانيا است كه بهاى قراردادش به ۱۲ ميليون دلار مى رسد. نفر دوم فرانسيسكو فونسكا است كه پيراهن تيم باشگاهى كروز ازول را به تن مى كند و قراردادش ۶ ميليون دلار مى ارزد. نفرات بعدى در ليست گرانقيمت ها، عمربراوو مهاجم گوادالاخارا (۵ ميليون) و مدافعانى چون كارلوس سالسيدو از گوادالاخارا و ريكاردو اوسوريو از كروز ازول (هركدام ۴ ميليون دلار) هستند.جارد بورگتى كه در انگليس براى بولتون بازى مى كند و عده اى او را بهترين مهاجم دهه هاى اخير مكزيك توصيف مى كنند، طبق اين ليست ۲ ميليون مى ارزد و لقب ارزان ترين بازيكن به كلوديو سوارز مدافع كهنه كار مى رسد كه بهاى قراردادش با چيواز از نيم ميليون دلار فراتر نمى رود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29740

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۴۷ روز تا جام جهانى، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016