Thursday, Mar 2, 2017

صفحه نخست » فرانسه به شماری از دانشمندان تبعیدی سوری، ترک و عراقی پناهندگی می‌دهد

778855ch_small.jpgرادیو فرانسه - برنارد کازنوو، نخست وزیر فرانسه، در نشست دانشمندان این کشور اعلام کرد که به زودی ٢۵ دانشمند سوری، ترک و عراقی که تقاضای پناهندگی از فرانسه کرده اند وارد این کشور خواهند شد. به همین مناسبت، نخست وزیر فرانسه سیاست ها و برنامه های پیشنهادی نامزدهای راست و راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را در خصوص مهاجران مورد سرزنش و نقد قرار داد.

او در جمع دانشمندان کشورش گفت که فرانسه به عنوان سرزمین پناهندگان نمی تواند نسبت به سرنوشت اندیشمندان دیگر کشورها که در خطر دائمی به سر می برند بی تفاوت باشد.

کازنوو اضافه کرد که جلوگیری از ورود مغزهای خارجی به فرانسه - چنانکه سیاست های خارجی ستیزانۀ نمایندگان راست و راست افراطی فرانسه اعلام می کنند - تنها موجب خواهد شد که این مغزها به آمریکا، انگلستان یا آلمان مهاجرت کنند و به این ترتیب موجبات سقوط علمی فرانسه فراهم می شود.

قرار است فرانسه در چارچوب طرحی به نام "کمک و استقبال فوری از دانشمندان تبعیدی" شماری از اندیشمندان خارجی را که در کشورهایشان تحت آزار و اذیت هستند، وارد فرانسه کند. نخست وزیر فرانسه اظهار داشت که طی پانزده روز از مجموع ۵۵ تقاضا، فرانسه با درخواست ٢۵ تن از این دانشمندان موافقت کرده است و قرار است این افراد به محض ورود به فرانسه در آزمایشگاه ها و پژوهشکده های این کشور فعالیت هایشان را آغاز کنند.

نخست وزیر فرانسه افزود که ورود دانشجویان و پژوهشگران خارجی به توسعۀ علمی، اقتصادی و فنی فرانسه یاری می رساند. در همین چارچوب یک اخترفیزیکدان ۴۵ سالۀ سوری در یکی از مراکز تحقیقاتی پاریس مشغول کار شده است. قرار است تا پایان سال جاری میلادی بین ۱۵۰ تا ٢۰۰ دانشمند خارجی وارد فرانسه شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy