Saturday, Mar 4, 2017

صفحه نخست » فیلم کنسرت شاهین نجفی در تل آویو

اجرای مشترک شاهین نجفی با خواننده اسرائیلی در تل آویو

در همین زمینه: [صحبت های شاهین نجفی در مورد کنسرتش در اسرائیل]

صدای آمریکا - شاهین نجفی در کنسرت «آویو گفن» خواننده و آهنگساز سرشناس اسرائیلی حضور یافت و با او قطعات مشترکی را اجرا کرد. حضور هنرمندان ایرانی در اسرائیل بی‌سابقه نیست اما همکاری مشترک نجفی و گفن با پوشش گسترده خبری مواجه شده و نجفی گفته خیلی خوشحال است که توانسته تابوی همکاری با اسرائیل را بشکند.

پنج‌شنبه شب در تل آویو و در حضور ۶ هزار نفر شاهین نجفی و آویو گفن به روی صحنه رفتند و قطعه‌ای مشترک را با یکدیگر اجرا کردند. این قطعه مشترک «صبح بخیر ایران» نام داشت.

گفن خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده ۴۳ ساله یکی از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی راک و اعتراضی در اسرائیل است که ترانه او درباره اسحاق رابین، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل شهرت جهانی دارد. این ترانه را با ترانه مشهور «تصور کن» جان لنون مقایسه کرده‌اند.

گفن درباره این همکاری مشترک گفت که می‌خواستند به دنیا نشان دهند ایران و اسرائیل می‌توانند در کنار یکدیگر بایستند و به یکدیگر احترام بگذارند.

شاهین نجفی نیز گفت خیلی خوشحال است که توانسته تابوی همکاری با اسرائیل را بشکند و هنر می‌تواند فاصله‌ها را از میان بردارد.

کنسرت مشترک شاهین نجفی و آویو گفن با استقبال رسانه‌های غربی مواجه شده و آن را اقدامی جنجالی و دور از انتظار دانسته‌اند.

در عین حال شاهین نجفی خود را چپ‌گرا می‌داند و حضورش در اسرائیل با مخالفت برخی چپ‌گرایان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

اسرائیل در دهه‌های گذشته رابطه بسیار نزدیکی با ایران داشت و گروهی از هنرمندان و حتی مقام‌های اسرائیلی تبار ایرانی دارند اما پس از تشکیل جمهوری اسلامی ایران و اظهارات ضد اسرائیلی مقام‌های ایرانی، روابط دو کشور کاملا تیره شده و به دشمنی تغییر شکل داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy