Monday, Mar 6, 2017

صفحه نخست » فراخوان ششمین همایش روان پژوهان ایرانی (خارج از کشور)

فراخوان مقاله

عنوان : «فرد، جامعه و سلامت روان»
تاریخ نهایی ارسال چکیده مقاله : اول ماه می ۲۰۱۷
تاریخ برگزاری : ۲۱ و ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷
محل برگزاری : شهر رتردام (Rotterdam) در کشور هلند


ravan-2.gifبدینوسیله به اطلاع هموطنان گرامی می رسانیم که ششمین همایش روان پژوهان ایرانی با عنوان « فرد، جامعه و سلامت روان » در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ در شهر رتردام و با همکاری «بنیاد زنان ایرانی در هلند (آزاده)» برگزار خواهد شد.
از کلیه روان پژوهان ایرانی (روانشناس، روانکاو، روانپزشک، روان درمانگر و ...) علاقمند به ارائه مقاله و شرکت در این همایش دعوت می کنیم تا چکیده مقاله (حداقل ۱۵۰۰ کلمه) خود را تا تاریخ اول ماه می ۲۰۱۷ به آدرس ایمیل seminar.rawan.pajouh@googlemail.com ارسال دارند.
به همکاران عزیز توصیه میشود که جهت کسب اطلاعات بیشتر برای شرکت در همایش و ارسال مقالات از طریق آدرس ایمیل بالا با ما تماس بگیرند.

تمامی چکیده مقاله های دریافتی توسط هیئت علمی ششمین همایش روان پژوهان مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه به اطلاع همکاران عزیز خواهد رسید.

برگزار کنندگان ششمین همایش روان پژوهان ایرانی


در لینک های زیر می توانید با همایش های پیشین آشنا شوید :

http://www.radiozamaneh.com/219959
https://www.youtube.com/watch?v=UpbWOaW1IDQ&list=PLwEnfzMkw6lSXdaInnrRbwygirLnNKQmW
https://www.youtube.com/watch?v=lldOEnUg1_c
https://www.youtube.com/watch?v=UpbWOaW1IDQ&list=PLwEnfzMkw6lSXdaInnrRbwygirLnNKQmW
سازمان جهانی بهداشت تعريف جامعی را از سلامت روان ارائه می کند: سلامت روان، عبارتست از قابليت ارتباط موزون و هماهنگ با ديگران،، تغيير و اصلاح محيط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمايلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب. نتيجه آن که مفهوم سلامت روان عبارت است از تأمين رشد و سلامت روانی فردی و اجتماعی، پيشگيری از ابتلاء به اختلالات روانی، و اگر پيش آمد، درمان مناسب و بازتوانی آن.
بيماريهای روانی، کم يا زياد، هميشه بوده اند و مختص هيچ طبقۀ اقتصادی ـ اجتماعی و يا سن خاصی هم نيستند. این بیماری ها خطرهایی هستندد که بشر را تهديد می‌کنند. خوشبختانه بالا رفتن سطح بهداشت روانی و شناخت بيشتر ما از کارکرد روان، افکار غلط و خرافاتی را در مورد اين بيماريها کنار زده و نشان داده است که بيماريهای روانی قابل پيشگيری اند و اگر بموقع تشخيص داده شوند و تحت درمان قرار گيرند از احتمال مزمن شدن دور شده و از عوارض جانبی آنها کاسته خواهد شد. افزايش سطح بهداشت روانی از طريق ارتقاء آگاهي های افراد جامعه در مورد بيماريهای روانی يکی از راههای اساسی است. يکی از مشکلات عمدۀ جامعه تصويری است که از آسيبهای روانی در خاطرۀ جمعی ما وجود دارد. آسيب روانی را با جنون همزاد می گيريم و در مقابل آن کوتاه ترين راه را بر می گزينيم؛ می خواهيم از آن بگريزيم. گاه حتی سخن گفتن از آن را روا نمی داريم. افزايش سطح بهداشت روانی، همراه با شناسايی و تشخيص بموقع اختلالات روانی و اقدام برای درمان آنها از طرفی و تلاش در پيشگيری از عوارض و شدت يابی بيماری و توانبخشی بيماران از سوی ديگر، از وظايف بهداشت روان است.
ويژگيهای افرادی را که از نظر روانی سالم هستند می توان چنين خلاصه کرد: آرامش دارند، بطور نسبتاً معقولی احساس امنيت و کفايت می کنند،، توانائيهای خود را در حد واقعی ارزيابی می‌کنند، به خود احترام می‌گذراند و کمبودهای خود را هم می پذيرند، به حقوق ديگران احترام می گذارند، می‌توانند به ديگران علاقمند شوند و آنها را دوست بدارند. می‌توانند احترام و دوستی ديگران را جلب کنند، می‌توانند نيازهای زندگی خود را برآورده سازند و سعی می کنند برای دشواريهايی که در زندگيشان پيش می آيد راه حلّی پيدا کنند. اينان قادرند بينديشند و تصميم بگيرند، قادرند مسئوليتهای روزمرة خود را با برگزيدن اهداف معقول پيش ببرند، آنچنان تحت تاثير عواطف ترس، خشم، عشق يا گناه قرار نمی‌گيرند که زندگی خود یا دیگران را پريشان کنند.
در این همایش تلاش می کنیم از زوایای گوناگون به فرد، جامعه و سلامت روان به پردازیم تا با افزایش آشنایی شناخت خود از کارکرد روان خودد و دیگران ، به سوی زندگی در جامعه ای متعادل تر حرکت کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy