Tuesday, Mar 7, 2017

صفحه نخست » ایوبی برکنار شد، حیدریان رئیس سازمان سینمایی شد

Hojatollah_Ayoubi.jpgدر حالی که حجت‌الله ایوبی روز گذشته خبر کناره‌گیری خود را تکذیب کرد و گفت با جدیت کار خود را ادامه می‌دهد، امروز صبح حکم انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی از طرف وزیر ارشاد صادر شد. به نظر می‌رسد که شایعه‌های ۲۴ ساعت گذشته درست بوده و ایوبی که از استعفا خودداری کرده بود، از سمت خود برکنار شده است.

رئیس سابق سازمان سینمایی در طول سه سال و نیم مدیریت خود با چالش‌های مختلفی مواجه بود که آخرین مورد نحوه برگزاری جشنواره فجر سی و پنجم، داوری آثار و اعتراض‌ها و حاشیه‌ها بود. او کار خود را با بازگشایی خانه سینما آغاز کرد و مورد حمایت بخش عمده سینماگران بود. اما اتفاق‌هایی مانند توقیف شدن برخی فیلم‌ها، جلوگیری از نمایش فیلم‌هایی که مجوز نمایش داشتند مانند «خانه پدری» و «رستاخیز»، مخالفت حوزه هنری با نمایش تعدادی فیلم در سینماهای زیر نظر خود، ورود قوه قضاییه به مساله تیزرهای ماهواره‌ای، برکناری برخی مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی و البته فشار مخالفان از بهروز افخمی و برنامه «هفت» تا مدیران دولت قبل باعث شد که محبوبیت ایوبی به تدریج کم شود.

شاید مهم‌ترین چالش پیش روی ایوبی استعفای علی جنتی بود و با ورود رضا صالحی امیری زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان سینمایی به گوش می‌رسید. اما او ماند تا جشنواره فجر را برگزار کند که به هر دلیل یکی از پرتنش‌ترین دوره‌های این رویداد از کار درآمد و باعث شد در روزهایی که بسیار تحت فشار بود، برکنار شود.

نکته طعنه‌آمیز آن است که ایوبی در سالی کنار گذاشته می‌شود که رقم فروش فیلم‌ها و گردش مالی حاصل از پخش آثار سینمایی رکورد شکست و او به شکل مداوم با افتخار از این مساله یاد می‌کرد. این اتفاق بار دیگر یادآوری می‌کند صندلی مدیریت فرهنگی در کشور به هیچکس وفا نمی‌کند!

بازگشت محمدمهدی حیدریان

حیدریان که در دولت دوم اصلاحات به مدت دو سال و نیم معاون امور سینمایی وزارت ارشاد احمد مسجدجامعی بود، بعد از ۱۱ سال بار دیگر به عنوان معاون وزیر منصوب شده است. او البته در دهه‌های ۱۳۶۰ و ۷۰ هم از مدیران ارشد سینمایی بود و به مدت ۱۱ سال مدیریت نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد را بر عهده داشت. او سپس به تلویزیون رفت و به مدت شش سال مدیرعامل سیما فیلم و سپس به مدت سه سال مدیر شبکه جام جم فعالیت داشت و اواخر سال ۸۱ معاون امور سینمایی وزارت ارشاد شد.

در حکم صالحی امیری برای حیدریان به سوابق مدیریتی او اشاره شده است. وزیر ارشاد در این حکم از او خواسته که در «بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی» کوشا باشد که احتمالا نشانه نارضایتی از مدیریت ایوبی است. در حکم حیدریان اشاره‌ای به دوران مدیریت ایوبی نشده است.

تبریک ایوبی به حیدریان

حجت‌الله ایوبی با انتشار پیامی انتصاب حیدریان به عنوان رئیس سازمان را تبریک گفته و نوشته است: «انتصاب شما را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی تبریک می گویم . خدمت به سینمای پرافتخار ایران توفیقی بزرگ و فرصتی بی بدیل است. در انجام این رسالت خطیر بسان همه اهالی سینما همراهتان هستیم. امیدوارم با درایت و تدبیرتان جوانه های امید نورسته در عرصه سینما روز به روز شکوفا و شکوفاتر شود.»

***
دلایل صالحی‌امیری برای انتخاب حیدریان برای ریاست سازمان سینمایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اصلامی درباره انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدرضا صالحی امیری که صبح امروز در تالار وحدت و در کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شده بود؛ درباره تغییر رئیس سازمان سینمایی به خبرنگاران گفت: آقای ایوبی یکی از مدیران خوب ما هستند که در وزارتخانه با ما همکاری می‌کنند.

او ادامه داد: ما در وزارت ارشاد اسلامی گردش مدیریت داریم اما ریزش مدیریت نداریم. مبنای عمل ما در وزارتخانه خلاقیت، نوآوری و بکارگیری تجربه‌های خوب در حوزه‌های مختلف است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: آقای حیدریان نیز از مدیران باسابقه و توانمند حوزه سینماست که مشاور عالی من بود. آقای ایوبی نیز از مدیران باسابقه فرهنگی هستند که همچنان با وزارتخانه همکاری می‌کنند و ما از تجربه و ظرفیت ایشان حداکثر استفاده را می‌کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy