Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » علم الهدی: موبایلی که دست جوانان است یک سم خطرناک است

alamalhoda-small01.jpg

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فضای مجازی خارجی فضایی فسادزده است که باعث گرفتاری جامعه شده، از سیاست های دولت در باز گذاشتن فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا- آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در هفته جاری، اظهار کرد: برگزاری هر 6 ماه یکبار اجلاس خبرگان رهبری برحسب وظیفه‌ای است که خبرگان در برابر وکالت و نمایندگی مردم دارند که در حقیقت بیعت با ولایت، رهبری و همچنین دقت و مراقبت در تداوم شرایط رهبری و صیانت از ولایت است که این ها بر سه اصل شرعی و تکلیف دینی دلالت دارند.

وی با اشاره به مجموعه اظهارات و دغدغه‌هایی که در این دوره اجلاس خبرگان مطرح شد، بیان کرد: اولین دغدغه این بود که در ماه‌های گذشته برخی از جریان‌ها و افراد در صدد صلابت شکنی از مقام رهبری و ولایت برآمدند و این موضوع به عنوان یک دغدغه بزرگ به وسیله عزیزان ما در خبرگان مطرح می شد و به عنوان صیانت از ولایت و مقام رهبری اعلام کردند که در برابر این صلابت شکنی ها آرام نخواهند نشست و مردم ولایت مدار این نظام و این کشور هم در برابر صلابت شکنی رهبری آرام نمی‌گیرند.

علم الهدی با بیان اینکه دغدغه دومی که در گفت و گوهای مجلس خبرگان اظهار می شد مسئله معیشت و اقتصاد مردم بود، تصریح کرد: مسئله اقتصاد و معیشت و گذران زندگی روزانه مردم مخصوصا قشر آسیب پذیر مردم مسئله دیگری بود که علما نسبت به مشکلاتی که عزیزان ما در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و مخصوصاً استیصال‌هایی که قشر آسیب پذیر به آن مبتلا شدند اظهار دغدعه شدید داشتند.

علم الهدی با اشاره به دغدغه ی دیگر خبرگان، عنوان کرد: دغدغه سوم خبرگان در مسائل فرهنگی مخصوصا نسبت به فضای مجازی بود. اگر ما بخواهیم ضایعات فرهنگی کشور خودمان را در هر مسئله ای و در برابر هر منکری در پس درمان بر بیایم اما مسئله فساد و نکبت و فسادزدگی و توسعه فحشا در فضای مجازی در شرایطی است که اصلاً به ما احساس استیصال دست می دهد و ما مستاصلیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: یک پدر و مادر چگونه مراقب فرزند خود باشند، دوست بچه خود را ملاحظه کنند رفت و آمد های فزرند خود و تمام وسایل ارتباطی فزرند خود را تحت نظر بگیرند، اما این موبایلی که دستش است و با زدن یک دکمه ناپاک ترین و نجس ترین فحشا را نگاه می‌کند، نه تنها نگاه، نه تنها پیروی بلکه فحشا برایش ارزش می شود، با این چه کنند؟ چگونه یک پدر می تواند چادر به سر دختر خود بکند درحالی که او در فضای مجازی ولنگاری و بی حجابی و ارتباط نا مشروع با پسر جوان را به عنوان یک ارزش پذیرفته است؟

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه این ارزش‌ها و آموزه ها نسل ما و خانواده ما را به کجا می‌رساند، ادامه داد: این نمی‌شود که جامعه را در این فضای مجازی ول کنیم. دو سال پیش بنده این را به عنوان یک خطر اعلام کردم و مسئله فیلترینگ را مطرح کردم، اما متاسفانه بعضی از دستگاه‌های مسئول نظام تحت عنوان آزادی خواهی و آزادی نگری با من درگیر شدند.

وی تصریح کرد: جواب من طلبه را دادن خیلی مهم نیست، اما این زهر و کشنده است و جامعه را فاسد و آلوده می‌کند، نه تنها جامعه ما گرفتارش شده، حتی آن قدرت‌های ناپاک ضد انسانی که اینها را راه انداختند تا بچه‌های ما را از ما بگیرند، خود آن ها نیز دچار این مصیبت شده و به این مشکل گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: بیش از یک سال است که وعده فیلترینگ هوشمند می دهند و آن را نیز انجام ندادند، ما می گوییم نیروهای ارزشمند و استعدادهای درخشان آی تی که خوشبختانه در کشور داریم، چرا شبکه اجتماعی داخلی تشکیل ندهیم، چرا مشکلات و جریان ارتباطات و تکنولوژی که جامعه خودمان را با یک شبکه اجتماعی داخلی حل نکنیم که مجبور شویم به این مفاسد و آلودگی نجس العین شبکه‌های اجتماعی خارجی متصل شویم.

امام جمعه مشهد افزود: قدرت، سرمایه و نیرو و تکنولوژی این کار را داریم و فقط یک پیگیری از طرف نظام و از طرف قدرت ها و مسئولیت های مربوط لازم است. متاسفانه اینها دارند شانه از زیر بار خالی می کنند. بودجه را مصرف می کنند در این که کابل نوری را اقصی نقاط کشور برسانند که حتی جوانان یک روستا هم از این آلودگی، کثافت و فساد فضای مجازی در امان نمانند، اما این بودجه مصرف نمی شود برای اینکه شبکه های اجتماعی داخلی تهیه شده ونیاز مردم ما را در ارتباط و تکنولوژی از شبکه های ارتباطی خارج قطع کند، این به عنوان یک اشکال است و بزرگ ترین بلای فرهنگی است که جامعه ما به آن دچار شده است.

تفاوت نگرانی های امام جمعه مشهد در دوره ی روحانی و احمدی نژاد

علم الهدی، امروز: مردم از وضعیت حداقلی برخوردار نیستند / علم الهدی در دوره ی احمدی نژاد: مردم اشکنه پیاز داغ بخورند

درحالیکه حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد از عدم برخورداری مردم از «وضعیت حداقلی اقتصادی» سخن گفته و این انتقادها را در 3 سال و نیم گذشته بارها به شکل محتلف بیان کرده، رجوع به سخنان ایشان در دوره ی احمدی نژاد و توصیه مردم به صبر و بردباری در مقابل مشکلات اقتصادی و خوردن «اشکنه پیاز»، شائبه ی سیاسی و انتخاباتی بودن سخنان ایشان را بوجود می آورد. امری که در تضاد مستقیم با رهنمودهای امام راحل به ائمه جمعه است.
به گزارش «انتخاب»؛ امام خمینی در سخنان خود در سال 1363 خطاب به ائمه جمعه در مورد امور دولتی می گویند: یک قصه هم قصه بعضى ائمه جمعه و بعضى از علماى بلاد است که با دخالتهاى بى مورد خود در امور دولت، اسباب این مى شوند که مردم از آنها کنار گیرند. اگر مردم از روحانیون کنار گیرند، موجب مى شود که روحانیون شکست بخورند، و اگر روحانیون شکست بخورند، جمهورى اسلامى شکست مى خورد.
حال در زیر نگاهی می اندازیم به تفاوت سخنان حجت الاسلام علم الهدی در دوره ی روحانی و احمدی نژاد.
علم الهدی امروز چه گفت؟
امام جمعه مشهد امروز در نماز جمعه گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در این اجلاس به وسیله نمایندگان مردم مطرح شد اقتصاد مردم و گذران زندگانی روزمره آنها به ویژه در میان فقرا و قشر آسیب پذیر بود و این علما نسبت به مشکلاتی که این قشر از جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و استیصال‌هایی که قشر آسیب پذیر دچار آن شده‌اند اظهار دغدغه شدید داشتند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مردم و زندگی روزمره از دغدغه‌های اصلی نمایندگان خبرگان بود، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که هر سال شب عید قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و مردم از وضعیت حداقلی نیز برخوردار نیستند و در این آغاز سال جدید در برابر زن و فرزند خود احساس سرافکندگی می‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: البته تا حدی خود ما مردم باید این مشکل را برطرف کنیم؛ هفته احسان برای کسانی که از یک زندگانی نسبی برخوردار هستند فرصت مناسبی است تا بتوانند شب عید بهتری را برای مستضعفان فراهم کرده و نشاط و شادابی بهار را به خانه آنها نیز بیاورند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: قصه احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان بسیار مهم است و باید افراد کاری کنند که همه هم محله‌ای‌ها و همسایه‌های خود از پس مخارج خود در شب عید بربیایند و بدانند آیا همه اعضای فامیل از وسایل حداقلی برخوردار هستند یا خیر؟ زیرا غیر از دولت، حکومت و نظام خود ما هم باید به عنوان انسان باید نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم.
علم الهدی در 6 مرداد 91: مردم اشکنه بخورند
خطيب جمعه مشهد گفت: اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد.
حجت الاسلام والمسلمین سيد احمد علم الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد گفت: امكانات غذايي زندگي خودتان را تهيه كنيد؛ بنا نيست زندگي شما هر جور كه قبلاً مي گذشته الان هم همان طور باشد.
وي ادامه داد: اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد.
وي خطاب به مردم مشهد گفت: مشهدي‌ها مگر اشكنه پياز داغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد؛ مگر قرار است برنامه همان باشد كه قبلاً ‌بوده است.
لازم به ذکر است که سخنان مذکور امام جمعه محترم مشهد در دوره ای ایراد شده که اقتصاد کشور با تورم بیش از 40 درصد و سقوط دیگر شاخص ها مواجه بود اما امروز شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اوضاع به مراتب نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است که با این حال نتوانسته نظر جناب علم الهدی را جلب کند.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy