Sunday, Mar 12, 2017

صفحه نخست » ایران از تانک کرار، یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا رونمایی کرد

karrar-tanks021.jpgبی‌بی‌سی: حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، امروز از تانک جدید کرار رونمایی و همزمان خط تولید انبوه این تانک را در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود در استان لرستان افتتاح کرد.


وزارت دفاع ایران کرار را "نخستین تانک پیشرفته بومی" معرفی می‌کند که طراحی و ساخت آن بطور کامل در این وزارت‌خانه انجام شده است.


وزیر دفاع ایران تانک کرار را یکی از "پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا" دانست و آن را در یک عبارت توصیف کرد: "تانک کرار نماد اقتدار."


آقای دهقان سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیرزی، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز، قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق وامکان شلیک توپچی و فرمانده از دو سایت موازی را از ویژگی‌های تانک کرار برشمرد.


وزیر دفاع ایران همچنین گفت این تانک مجهز به سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی، توانایی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب بوده و قابلیت استتار در مقابل سلاح‌های ضد زره را دارا است.

4a-b140ed9cbce3.jpg


آقای دهقان سال گذشته خبر داده بود تانک تازه‌ای به نام کرار که صد در صد در ایران ساخته شده و یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است درارتش و سپاه به کار گرفته خواهد شد.

تابستان امسال تلویزیون دولتی ایران نخستین تصاویر را این تانک را پخش کرد اما امروز بطور رسمی از آن رونمایی شد.


آقای دهقان همچنین این تانک را از برخی جهات پیشرفته‌تر از تانک روسی تی ۹۰ دانسته است.
در همین رابطه کارشناسان نظامی این تانک را شبیه به تانک روسی T۹۰-MS می‌دانند هر چند که به برخی تفاوت‌های تانک کرار با تانک T۹۰-MS هم اشاره می‌کنند.

این کارشناسان معتقدند اگر ایران واقعا برخی از ویژگی‌های تانک T۹۰-MS را بهبود بخشیده و خط تولید آن را هم راه‌اندازی کرده به معنای افزایش توان دفاعی و تهاجمی ارتش و سپاه پاسداران است.

با این حال برخی نیز توان صنعتی ایران برای تولید انبوه تانک تکرار را زیر سوال می‌برند و می‌گویند ایران کمتر از صد عراده از دیگر تانک ارتقا یافته خود یعنی تانک دیگر خود یعنی ذوالفقار یک را تولید کرده است.

گفته می شود ستون فقرات تانک های ایران را تانک روسی تی-۷۲ اس تشکیل می‌دهند و تانک‌های ارتقا یافته ایران بخصوص در سال‌های اخیر بخشی از تکنولوژی یا طراحی خود را از این این تانک وام گرفته‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy