Wednesday, Mar 15, 2017

صفحه نخست » دادگاه فدرال هاوایی دستور مهاجرتی تازه ترامپ را نیز معلق کرد

ufyyrt3317h_small.jpgبی بی سی - قاضی دادگاهی فدرال در ایالت هاوایی دستور تازه مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در سراسر این کشور معلق کرده است.

شکایات مطرح شده علیه این دستور تازه روز چهارشنبه در دادگاه هایی در سه ایالت مریلند، هاوایی و واشنگتن بررسی شد. دو دادگاه دیگر هنوز حکم خود را اعلام نکرده اند.

دستور تازه مهاجرتی دولت آمریکا قرار بود از نیمه شب امشب به اجرا گذاشته شود.

هاوایی روز ۹ مارس اولین ایالتی شد که دستور جدید رئیس‌جمهور آمریکا را به چالش ‌کشید. دادستان هاوایی گفته بود که نسخه جدید فرمان دونالد ترامپ اساسا همان فرمانی است که بار قبل صادر شده بود.

او گفت که "همان ممنوعیت جامع ورود اتباع کشورهای مسلمان" به آمریکا در دستور جدید آمده و در مقایسه با دستور اول، فقط یک کشور از این ممنوعیت مستثنی شده است.

براساس فرمان مهاجرتی تازه که قرار بود از ۱۶ مارس اجرا شود صدور ویزا برای شهروندان شش کشور ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن برای ۹۰ روز به حالت تعلیق در می‌آید. در فرمان مهاجرتی قبلی، عراق هم در فهرست این کشورها بود. این فرمان همچنین ورود پناهجویان به آمریکا را برای ۱۲۰ روز معلق می کرد.

هاوایی گفته بود که این فرمان به شهروندان، تجارت و سیستم آموزشی آسیب می رساند.

دستور مهاجرتی پیشین آقای ترامپ باعث سرگردانی مسافران در فرودگاه ها و تظاهرات اعتراضی گسترده شد تا این که یک دادگاه فدرال در ایالت واشنگتن اجرای آن را متوقف کرد. بعدا دادگاه تجدید نظر هم حکم اولیه این دادگاه را پذیرفت.

فرمان مهاجرتی جدید با تغییراتی اندک نسبت به دستور نخست در روز ۶ مارس صادر شده بود.

دولت آمریکا گفته است که این محدودیت ها برای "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" اعمال می شود. مقامات دولتی آمریکا گفته‌اند که در حال حاضر پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) حدود ۳۰۰ مظنون به عضویت در گروه‌های "تروریستی" را که به عنوان پناهجو به آمریکا آمده‌اند، زیر نظر دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy