Tuesday, Mar 21, 2017

صفحه نخست » سوءظن‌‌ها نسبت به همکاری اطرافیان دونالد ترامپ با مسکو جدی‌تر شد

hvhv20j_small.jpgرادیو فرانسه - در حالی که رئیس اف.‌بی.‌آی در مقابل کنگرۀ آمریکا تأیید کرد که تحقیق در بارۀ روابط احتمالی نزدیکان دونالد ترامپ با مسکو رسماً جریان یافته است، یک نمایندۀ پارلمان اوکراین ادعا کرد که نزدیک‌ترین همکاران دونالد ترامپ از عوامل مسکو پول می‌گرفته‌اند. در واقع، مدیر تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ چند سالی برای رئیس جمهور پیشین اوکراین کار می‌کرده است که خود کاملا تحت کنترل روسیه بود.

روز سه‌شنبه ٢١ مارس/۱فروردین ۱۳۹۶ یک نمایندۀ پارلمان اوکراین به نام سرگئی لِشچنکو، مدیر سابق تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ - آقای پل مانافورت - را صریحاً متهم کرد که مبلغ ٧۵٠هزار دلار از رئیس جمهور پیشین اوکراین، ویکتور یانوکوویچ، دریافت کرده است. یانوکوویچ مستقیماً تحت حمایت مسکو قرار داشت و بالاخره در پی قیام اوکراینی‌ها، در آغاز سال ٢٠١۴ از قدرت کناره گیری کرد.
سرگئی لِشچنکو، نمایندۀ اوکراینی، به خبرنگاران گفت: "مبلغ یادشده در تاریخ ١۴ اکتبر ٢٠٠٩ از طریق یک حساب بانکی در قرقیزستان به حساب آقای مانافورت در ایالت ویرجینیا واریز شده است".

قبلاً مقامات اوکراینی مدارکی منتشر کرده بودند که نشان می‌داد پل مانافورت طی سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠١٢، معادل ١٢ میلیون یورو دریافت کرده است. در آن سال‌ها آقای مانافورت رسماً به عنوان مشاور روابط عمومی یانوکوویچ کار می‌کرد.

به طور کلی، روابط پل مانافورت با مسکو پرونده‌ای بسیار مفصل است که شایعات زیادی نیز پیرامون آن ساخته شده است.
در این وضعیت، کاخ سفید سعی می‌کند از پل مانافورت فاصله بگیرد. با این که وی مدیر تبلیغات انتخاباتی ترامپ بود، روز گذشته سخنگوی کنونی رئیس جمهور ادعا کرد که "آقای مانافورت نقش بسیار محدود، آنهم در کوتاه مدت داشت"...

رئیس اف بی آی در مقابل کنگره

افشاگری نمایندۀ اوکراینی یک روز بعد از اظهارات کم‌سابقۀ جیمز کومی، رئیس اف.‌بی.‌آی صورت گرفت.
روز دوشنبه ٢٠ مارس، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا - اف.‌بی.‌آی. - در کنگرۀ آمریکا، تأیید کرد که از تابستان ٢٠١۶، تحقیق در بارۀ هماهنگی احتمالی میان کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ و دولت روسیه آغاز شده است.
معمولاً اف.‌بی.‌آی. عادت ندارد که آغاز تحقیقات را در پرونده‌های گوناگون به اطلاع رسانه‌ها برساند. اما اینبار جیمز کومی استثنا قائل شد و گفت که پای "منافع عمومی" در میان است.
رئیس اف.‌بی.‌آی. همچنین تأکید کرد که سازمان تحت مدیریتش هیچگونه اطلاعاتی حاکی از شنود دونالد ترامپ در دست ندارد. دونالد ترامپ به دولت باراک أوباما اتهام می‌زند که تلفن‌های وی را تحت شنود قرار داده بوده است.

همچنین مایک راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، فرض "شنود دونالد ترامپ" را تأیید نکرد و گفت: "من در آژانس امنیت ملی (NSA) هیچ نشانه‌ای حاکی از این نوع فعالیت‌ها ندیدم".

بدین ترتیب اتهاماتی که ترامپ علیه دولت قبلی طرح کرده اعتبار خود را از دست می‌دهند در حالی که سوءظن‌ها نسبت به همکاری اطرافیان ترامپ با مسکو بیشتر و بیشتر می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy