Thursday, Mar 30, 2017

صفحه نخست » محسن رضایی: احمدی‌نژاد ادعایش درباره «خوی سلطنتی» رهبر نظام را تکذیب کند

Mahmoud_Ahmadinejad.jpgرادیو زمانه ـ ساز همگان در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ روی اقتصاد کوک شده. دبیر تشخیص مصلحت نظام در مسجد سلیمان اما فقط به برشمردن مشکلات اقتصادی دولت یازدهم بسنده نکرد. محسن رضایی در سخنانی در مسجد سلیمان از محمود احمدی‌نژاد خواست گفته‌هایش درباره خلق و خوی سلطنتی رهبر جمهوری اسلامی را تصحیح و تکذیب کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد در سفر به استان خوزستان در روز ۲ فروردین اشاره کرد و بدون آنکه از او مستقیماً نام ببرد گفت: «فردی به خوزستان، مشهد شهدای ایران آمده است و حر‌ف‌هایی زده که امیدوارم هرچه زودتر حرف‌هایش را تکذیب و اصلاح کند. رهبر این انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و ما همه پیشرفت‌هایمان را مدیون رهنمودهای ایشان هستیم.»

محمود احمدی‌نژاد در فرازی از سخنرانی‌اش در اهواز در چارچوب تبلیغات انتخاباتی برای محمد رضا بقایی و در ستایش از یارانه‌ها از فردی انتقاد کرده بود که خلق و خوی سلطنتی دارد و فکر می‌کند ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند و فقط اوست که می‌فهمد.

این فراز از سخنرانی احمدی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی پربازتاب بود. عده‌ای گمان بردند که رئیس جمهوری پیشین ایران خلق و خوی سلطنتی را به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت داده. عده‌ای هم آن را به انتقاد از حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تعبیر کرده بودند.

احمدی‌نژاد با اشاره به یارانه‌ها گفته بود: «هر کی فکر می‌کنه ملت نمی‌فهمد نفهم‌ترین آدم‌های کره زمینه. هشتاد میلیون نمی‌فهمه، تو می‌فهمی؟ آخه این این چه استکباریه؟ این چه سلطنتیه تو وجود بعضیا پیدا شده است؟ ۹۷ درصد ملت جمع می شوند یه چیزی را می‌خواهند، او میگه نه خیر، این چیز بدی است، اقتصاد را خراب می کند.»

محسن رضایی هم که برای تبلیغات انتخاباتی به مسجد سلیمان سفر کرده، فقط به انتقاد از احمدی‌نژاد بسنده نکرد. او به مشکلات اقتصادی هم اشاره کرد و برای مثال گفت که ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی در ایران به دلیل فقدان زیرساخت‌های توزیع کالا در انبارها معطل می‌مانند. او از روسیه مثال آورد که خواهان خریداری محصولات جالیزی ایران بود اما به دلیل بسته‌بندی نامناسب این معامله سر نگرفت.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: «این دولت ۵۵۰ میلیارد تومان، پروژه نیمه‌تمام دارد. ارزش پول ما از چهارسال پیش بسیار کاهش یافته است. ما نیاز به نهضت گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط داریم.»

پیش از این حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر حسن روحانی گفته‌های محمود احمدی‌نژاد درباره خلق و خوی سلطنتی رهبران نظام را «ساختارشکنانه» و ضد امنیت ملی خوانده بود.

سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در حرم رضوی در انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را تحت تأثیر قرار داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy