Thursday, Mar 30, 2017

صفحه نخست » بازداشت پنج شهروند بهایی در اصفهان

bahaei.jpgرادیو فردا ـ سیمین فهندژ سخنگوی جامعه جهانی بهایی در ژنو در گفتگویی با رادیو فردا خبر بازداشت پنج شهروند بهایی در اصفهان را تائید کرد.

پیشتر خبرگزاری بهایی نیوز خبر داده بود که ماموران امنیتی صبح دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ با مراجعه به منزل چهار شهروند بهایی ساکن شهر اصفهان،به نام‌های احسان اشتیاق، عنایت نعیمی، فرزاد همایونی و سروش پزشکی، پس از تفتیش منزل، آنان را بازداشت کرده اند.

خانم فهندژ می گوید سهراب نقی‌پور نیز در اصفهان بازداشت شده است.

اخراج دانشجویان بهایی و پلمپ مغازه های بهاییان در ماه های گذشته در ایران ادمه داشته است.

عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، اسفندماه سال گذشته در نخستین گزارش خود گفت «وضعیت اقلیت‌های رسمی و غیر رسمی دینی در ایران همچنان به شدت نگران‌کننده است.»

خانم جهانگیر افزود: «بهایی ها همچنان به طورسازمان‌یافته و هدفمند،مورد تبعیض قرار می‌گیرند و از داشتن حق زندگی محرومند.»

جامعه جهانی بهایی روز ۱۶ شهریور نیز در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از او خواسته بود که به «سرکوب اقتصادی بهاییان» در ایران پایان دهد.

این نهاد مدافع حقوق بهاییان از «آپارتاید اقتصادی» علیه بهاییان در ایران انتقاد کرده و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را به «اتخاذ سیاست‌های عمدی» و «تبعیض‌های سازمان‌یافته» علیه بهاییان متهم کرده بود.

جمهوری اسلامی، آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد حکومت بارها علیه آن سخنانی گفته‌اند. در این ارتباط، به گزارش جامعه جهانی بهایی، از زمان دولت محمود احمدی‌ نژاد به این سو، طی نزدیک به ۱۱ سال، بیش از ۸۶۰ باورمند بهایی بازداشت و ۲۷۵ تن از آن‌ها در نهایت محکوم و روانه زندان شدند.

به گفته جامعه جهانی بهایی، ایران، خانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن از باورمندان آن به شمار می رود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy