Saturday, Apr 8, 2017

صفحه نخست » اولین افشاگری حامیان سعید جلیلی بعد از حذف

saeid_Jalili.jpgسعید جلیلی هیچ تردیدی برای حضور در انتخابات ندارد. او خواهد آمد بدون توجه به ائتلاف اصولگرایان و بدون هراس از عدم حمایت جناحی!

به گزارش نامه نیوز، سعید جلیلی حذف شد؛ نشست جمنا هم بدون حضور او برگزار شد. بدون رودربایستی هم گفتند که چرا او را حذف کرده اند. او ساز و کار جمنا را نپذیرفته از همان اول هم نپذیرفته بود. می‌گوید این کاری که اصولگرایان می کنند قبیله گرایی است و چندان شباهتی به عقاید او ندارد. در ساعاتی که از اعلام رسمی جدایی او گذشته، چندین خبر آمده که او از نامزدی در انتخابات هم منصرف شده ؛ می گویند او وارد رقابت اردیبهشت ماه نخواهد شد.

اما در خیابان پاستور یعنی جایی که دفتر سعید جلیلی قرار دارد خبرهایی دیگری وجود دارد.

سعید جلیلی هیچ تردیدی برای حضور در انتخابات ندارد. او خواهد آمد بدون توجه به ائتلاف اصولگرایان و بدون هراس از عدم حمایت جناح؛ حتی اگر برخی از حامیان سابق او هم ترجیح بدهند در موردش سکوت کنند و به حمایت از ابراهیم رئیسی بپردازند.

امروز وقتی لیست ده نفره را به رسانه‌ها دادند نام جلیلی خط خورده بود. در نشست هم فقط این عزت الله ضرغامی بود که یادی از او کرد و گفت باید دغدغه‌های جلیلی را لحاظ کرد و از زیاد شدن جلیلی‌ها جلوگیری کرد.

جلیلی خودش اما ساکت است ؛ جز در خفا حرف نزده و اعتراضش را هنوز رسانه‌ای نکرده است.

امروز در میانه خبرهای پر حجم و فراوان در مورد نشست جمنا، روی یکی از کانال‌های منسوب به سعید جلیلی مطلبی رفته است که می‌تواند جرقه‌ای برای رسانه‌ای شدن اعتراضات باشد. این اولین اعتراض حامیان جلیلی به حذف رسمی جلیلی است:« جمنا طراحی شده بود كه به بدنه حزب‌الله در راستای منافع قدرت‌طلبانه قبایل مختلف اصولگرایی به اسم منافع مردم لگام بزند. علاوه بر مکانیزم معیوب و غیرشرعی جمنا، دلیل اصلی عدم پذیرش جلیلی، تعهدگیری جمنا مبنی بر انتخاب کادر دولت آینده توسط این گروه بوده است.

در نتیجه این نامزد که سومین رای در رای گیری اولیه بدنه جمنا داشته است را به بهانه‌های واهی کنار می‌گذارند چون قائل به سهم دهی به قبایل قدرت نبوده است! دولت دوازدهم را بدون وحدت قبایل اصولگرایی می توان اداره کرد اما بدون برنامه عینی نمی‌توان! مردم برای عبور از روحانی نیاز به وحدت اصولگرایان ندارند،‌ بلکه منتظر پاسخ معتبر به نیازها و سوالاتی که کاملا مشروع هستند و اگر این پاسخ ارائه نشود و یا موکول به وحدت اصولگرایان شود،‌توفیقی در پیش نخواهد بود.

دوستان جمنا همانطور که از قبل واضح به نظر می رسید خودشان معترف‌ند دولت‌شان یک دولت سهامی خواهد بود و به جا مانده‌ها می گویند نگران نباشید سهم شما خواهد رسید.» این یک افشاگری است، از آنچه در متن میثاق نامه وجود دارد. از آنچه موجب اعتراض جلیلی و برخی‌های دیگر در جمناست.

برخی از حامیان سعید جلیلی بر این باورند که نامزدهای جمنا نمی‌توانند قطب انتخابات اردیبهشت باشند؛ آنها می گویند جلیلی باز هم قطب و رقیب اصلی روحانی خواهد بود. آیا جلیلی تا انتها برای رقابت باقی می‌ماند! این سوال بزرگ این روزهاست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy