Wednesday, May 31, 2017

صفحه نخست » عبدالرضا داوری از یاران احمدی‌نژاد بازداشت شد

Abdolreza_Davari.jpg

زمانه ـ عبدالرضا داوری، مدیر مسئول سابق روزنامه شهروند و از مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه ۱۰ خرداد توسط مأموران دادستانی تهران بازداشت شد.

عبدالرضا داوری از طرفداران و مدافعان نزدیک محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران بود
عبدالرضا داوری از طرفداران و مدافعان نزدیک محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران بود
این خبر را کانال تلگرامی‌ عبدالرضا داوری منتشر کرد و نوشت او در ارتباط با یک پرونده قدیمی بازداشت شده است.

به‌نوشته این کانال تلگرامی‌، داوری به بهانه سه فقره «کامنت» که «افراد ناشناس» در صفحه فیس‌بوک منتسب به او گذاشته بودند، شهریورماه ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی به شش سال و نیم حبس محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به سه سال حبس کاهش یافت.

این کانال تلگرامی نوشته است که محکومیت داوری در حالی صورت گرفته که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فَتا)، مرکز سایبری سپاه پاسداران و مرکز انفورماتیک قوه قضائیه هیچ اتهامی را متوجه او ندانسته‌اند.

داوری در مرداد ۱۳۹۳ نیز در صفحه فیس‌بوک خود اتهاماتی را به علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس وقت دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و برخی اعضای خانواده او منتسب کرد که با شکایت ناطق نوری دادگاه انقلاب او را به سه سال حبس محکوم کرد اما با ابلاغ حکم او، داوری در نامه‌ای خطاب به ناطق نوری از او طلب بخشش کرد و ناطق نوری نیز او را بخشید.

در دو روز اخیر نامه‌ای منسوب به عبدالرضا داوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن او از ابراهیم رئیسی و مصطفی پورمحمدی، دو تن از اعضای «هیئت مرگ» کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ خواسته بود که درباره این اعدام‌ها توضیح دهند.

در این نامه فتوای آیت‌الله خمینی درباره قتل عام زندانیان سیاسی مورد تردید قرار گرفته و گفته شده بود اگر این فتوا درست هم باشد تنها شامل حال زندانیان وابسته به سازمان مجاهدین خلق می‌شد و رئیسی و پورمحمدی که به‌طور رسمی مسئولیت خود در اعدام‌های تابستان ۶۷ را پذیرفته‌اند باید توضیح دهند که چرا دایره اعدام‌ها را به افرادی غیر از وابستگان سازمان مجاهدین «نظیر فرج‌الله میزانی، محمد پورهرمزان و...» (دو تن از اعضای رهبری حزب توده ایران) گسترش داده و آنان را مشمول فتوای خمینی دانسته‌اند؟

عبدالرضا داوری در سال‌های ۱۳۸۸- ۱۳۸۷ به‌عنوان مدیرکل پژوهش و جانشین معاون خبر و قائم مقام مدیرعامل و معاون خبر ایرنا فعالیت کرد و از مهر ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۱۳۹۲ مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش این وزارتخانه بود.

داوری در سال‌های پایانی دولت دهم مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy