Sunday, Jun 4, 2017

صفحه نخست » حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران: عده‌ای می‌گویند ما با بهشت و جهنم مردم کاری نداریم؛ این تفکر خطرناک است

MohammadKazem_Sadeghi.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - امام جمعه موقت تهران هنجارشکنی‌های امروز را خلاف خط امام(ره) دانست و گفت: امروز عده‌ای می‌گویند ما با بهشت و جهنم مردم کاری نداریم و تنها امور مردم را مدیریت می‌کنیم، این تفکر خطرناک است.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: امام(ره) رهبر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه شد اما حتی یک شب هم کاخ‌نشینی نکرد. این روش زندگی افتخار این ملت بوده و در جهان بی‌نظیر است که چنین فردی با اینکه قدرت‌های جهان را به زانو درآورد اما زندگی طلبگی را فراموش نکرد‌.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، آمریکا را شیطان بزرگ و ام‌الفساد قرن می‌دانست،‌ گفت: امام(ره) رابطه با چنین دولتی را اشتباهی بزرگ عنوان کرد؛ از همین حیث همواره باید خط استکبارستیزی امام(ره) دنبال شود.

امام جمعه موقت تهران از امام خمینی(ره) به‌عنوان عارفی اهل مناجات و شب‌زنده‌دار و در عین‌حال سیاست‌مداری بزرگ یاد کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) قهرمان عرصه سیاست بود و دشمنان ملت ایران و استکبار جهانی را منزوی کرد. امام خمینی(ره) اسلام را از زیر تعریف فردی بیرون آورد و دین را زندگی‌ساز معرفی کرد، زیرا اسلام واقعی حکومت شخص بر مردم نیست.

وی با بیان اینکه امام(ره) ویژگی‌های برجسته از لحاظ اخلاقی، علمی، عقلانی و عبادی داشت، گفت: آنچه ایشان را به‌عنوان انسانی بی‌همتا و قهرمان معرفی کرد، زنده‌کردن اسلام و قرآن مهجور مانده بود.

صدیقی با اشاره به اینکه اینکه استکبار جهانی قرن‌هاست جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و می‌کند، گفت: استکبار جهانی دین را موضوعی فردی معرفی می‌کند اما، امام خمینی(ره) خط بطلانی بر این تلاش‌ها کشید. امام(ره) قهرمان عرصه سیاست بودند و دشمن و غرب را به انزوا کشاند،

وی تصریح کرد: امام(ره) یک عارف در عبادت و زیارت بود و حتی در زمان طلبگی مورد توجه مراجع زمان خود به شمار می‌رفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy