Friday, Jun 30, 2017

صفحه نخست » پنج شهروند بهایی اصفهانی در فرودگاه تهران و اصفهان بازداشت شدند

photo_2017-06-30_11-35-39.jpgسحبانیوز، پنج شهروند بهایی که پیشتر به اجبار وزارت اطلاعات از ایران خارج و پس از مدتی به ایران بازگشتند که به محض ورود روز گذشته در تاریخ پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ توسط وزارت اطلاعات ایران در فرودگاه اصفهان و تهران بازداشت شدند.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز فرزادهمایونی،احسان اشتیاق،سهراب نقی پور ،عنایت اله نعیمی ومنوچهر رحمانی از جمله بازداشت شدگان اخیر در استان اصفهان می باشند که طی ماه های اخیر پس از بازداشتی طولانی مدت با تودیع وثیقه ۵۰۰میلیونی آزاد شدند اما این افرادبه دلیل فشار نیروهای امنیتی مجبور به خروج از کشور شدند

بنابر این گزارش احسان اشتیاق، فرزاد همایونی، سهراب نقی پور به کشور ترکیه، سروش پزشکی به دلیل داشتن ویزا به کانادا و عنایت نعیمی و منوچهر رحمانی به دوبی در امارات متحده عربی فرستاده شده بودند .

به گفته یک منبع نزدیک به گزاشگر بهایی نیوز عنایت الله نعیمی و منوچهر رحمانی در فرودگاه اصفهان و فرزادهمایونی، احسان اشتیاق و سهراب نقی پور در فرودگاه تهران همراه با چمدان های خود بازداشت شده اند.

احسان اشتیاق، عنایت نعیمی، فرزاد همایونی، سهراب نقی پور و سروش پزشکی در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات به صورت دسته جمعی بازداشت شده بودند که مدت طولانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات این اصفهان تحت بازجویی قرار گرفته بودند .همچنین منوچهر رحمانی در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۵پس از تفتیش منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

به گفته یک منبع نزدیک فرزاد همایونی ، احسان اشتیاق و سهراب نقی پور در تاریخ ۳۱فروردین ۱۳۹۶ و عنایت نعیمی به همراه منوچهر رحمانی در اواسط اردیبهشت ماه مجبور به ترک کشور شده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy