Friday, Jul 7, 2017

صفحه نخست » ترامپ و پوتین درباره آتش‌بس سوریه به توافق رسیدند

Ar998ttt887r.jpg

بی بی سی - دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورهای آمریکا و روسیه، برای برقراری آتش‌بسی جدید در سوریه به توافق رسیدند. این توافق برای برقراری "مناطق عاری از درگیری" در جنوب غرب سوریه است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، که به همراه رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش در مذاکرات حاضر بود، گفته است که این توافق از یکشنبه اجرا می‌شود.

دولت اردن هم با تایید این توافق گفته است که در برقراری آتش‌بس همکاری خواهد کرد.

در هفته‌های گذشته منطقه مرزی مشترک بین سوریه با اردن و عراق، صحنه درگیری نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، و نیروهای حامی بشار اسد بوده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، گفت فرق این توافق جدید با توافق‌های مشابه در گذشته این است که این بار روسیه به اجرای آن متعهد است.

آقای تیلرسون ابراز امیدواری کرده است که بتوان برای مناطق دیگر هم به توافق‌هایی مشابه رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق امروز حاصل ماه‌ها مذاکره پشت پرده بین روسیه و آمریکا است.

ترامپ در اولین دیدار با پوتین: ملاقات با شما مایه افتخار است

یورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در اولین دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز امیدواری به آینده رابطه دو کشور این ملاقات را مایه «افتخار» خود دانست. دیدار رهبران ایالات متحده و روسیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در شهر هامبورگ آلمان صورت گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: «گفتگوهای بسیار بسیار خوبی داشتیم. اکنون نیز به گفتگو می پردازیم و روشن است که این امر ادامه خواهد یافت. مشتاقانه در انتظار امور بسیار مثبت و فراوانی هستیم که برای روسیه، آمریکا و دیگر طرف های مرتبط روی خواهد داد.»

رئیس جمهوری روسیه نیز ضمن اشاره به مکالمات تلفنی دو طرف و ابراز خرسندی از ملاقات شخصی با دونالد ترامپ تاکید کرد که مذاکره تلفنی هیچگاه کافی نیست و ملاقات امروز دو طرف بااهمیت است.

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین این سخنان را شش دقیقه پس از آغاز ملاقات شان و در حضور خبرنگاران بیان کردند. دیدار رهبران دو کشور پس از خروج خبرنگاران از محل گفتگوها ادامه یافت.

روسای جمهور آمریکا و روسیه پیش از ملاقات امروز و از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ماه ژانویه سال جاری چهار بار تلفنی گفتگو کرده بودند.

رابطه دو کشور طی ماه های گذشته تحت تاثیر اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تحریم های واشنگتن علیه مسکو در ارتباط با بحران اوکراین قرار گرفته بود. بحران سوریه یکی دیگر از مسائل مورد اختلاف بین واشنگتن و مسکو است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در آستانه دیدار با ولادیمیر پوتین از نقش «بی ثبات کننده» روسیه در اروپای شرقی انتقاد کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy