Thursday, Jul 13, 2017

صفحه نخست » جوانفکر: بقایی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی اعتصاب غذا کرد

Baghaei_Ahmadinejad.jpgرادیو فردا ـ مشاور محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه خبر داد که حمید بقایی، از نزدیکان رئیس جمهور سابق، در اعتراض به بازداشت «غیرقانونی» خود اعتصاب غذا کرده است. او همچنین در مورد وضعیت جسمی او ابراز نگرانی کرد.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، روز پنج‌شنبه، ۲۲ تیرماه، در کانال تلگرامی خود ضمن اعلام این خبر نوشت که آقای بقایی به دلیل بازداشت قبلی خود «از عوارض ناشی از بیماری گوارشی و ضعف مفرط جسمی رنج می‌برد».

وی تاکید کرد که اعتصاب غذا و شرایط بازداشت، سلامتی آقای بقایی را «به طور جد به مخاطره می‌اندازد».

آقای جوانفکر اعلام کرد که مسئولیت «هرگونه آسیبی به سلامت جسمی و روحی» آقای حمید بقایی «مستقیما متوجه کسانی است که دستور بازداشت بلاوجه و غیرقانونی ایشان را صادر کرده اند».

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد روز یک‌شنبه، ۱۸ تیر، خبر داده بود که حمید بقایی با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت شده و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن زندانی شده است.

دو روز بعد آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای بازداشت معاون اجرایی خود در دوره ریاست جمهوری را «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری او شد.

آقای احمدی‌نژاد تلویحا بازداشت حمید بقایی را با نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین طرح اتهام دریافت رشوه به فاضل لاریجانی، برادر علی و صادق لاریجانی، روسای مجلس و قوه قضائیه، مرتبط دانسته بود.

روز یک‌شنبه، ۱۴ بهمن ۹۱، در جلسه استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، محمود احمدی‌نژاد ویدئویی از دیدار سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی، فاضل لاریجانی و بابک زنجانی را منتشر کرد.

صدای گفت‌وگوی طرفین در این دیدار ضبط‌شده واضح نبود، اما بر اساس متنی که آقای احمدی‌نژاد خواند، فاضل لاریجانی از سعید مرتضوی تقاضای پرداخت رشوه از سوی شرکت‌های طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را مطرح می‌کند.

در همین حال احضار و بازداشت آقای بقایی حدود دو ماه بعد از زندانی شدن عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، رخ داده است.

بر اساس گزارش‌ها، عبدالرضا داوری در ارتباط با سه «کامنت» که «افراد ناشناس» در صفحه فیس‌بوک منتسب به او نوشته بودند، و به اتهام توهین به رهبری جمهور اسلامی به شش سال و نیم حبس محکوم شده، اما درنهایت این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال کاهش یافته است.

پرونده محمود احمدی‌نژاد نیز در دادگاه کیفری استان تهران از چند سال گذشته همچنان مفتوح است و روزنامه «شرق» پیش از این از وجود «۲۳ شکایت» از او، از جمله شکایت‌های مجلس، خبر داده بود.

به فاصله کوتاهی پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، محمود احمدی‌نژاد به دادگاه احضار شده بود، اما سخنگوی قوه قضائیه احضار او را «کج‌سلیقگی» خوانده و گفته بود که مقام‌های قوه قضاییه از این موضوع اطلاع نداشتند.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی تعدادی از مدیران دولت نهم و دهم از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول آقای احمدی‌نژاد، به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم‌ شدند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و نزدیکانش در چهار سال اول ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و همچنین پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از او حمایت می‌کردند.

پس از انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون اول رئیس‌ جمهور در سال ۸۸ و پس از آن عزل حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و ماجرای مشهور به خانه‌نشینی ۱۱ روزه آقای احمدی‌نژاد، روابط نزدیکان آقای خامنه‌ای با آقای احمدی‌نژاد به‌شدت به تیرگی گرایید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy