Friday, Jul 21, 2017

صفحه نخست » پلیس اسرائیل مانع ورود مردان فلسطینی زیر ٥٠ سال به مسجد الاقصی شد

palestine_israel.JPGپلیس اسرائیل روز جمعه 21 ژوئیه 2017 مانع ورود مردان فلسطینی زیر 50 سال به محله‌های قدیمی قدس و مسجد الاقصی شد.
تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها زمانی افزایش یافت که پلیس اسرائیل از یک هفته پیش اقدام به نصب دوربین های مدار بسته بر محوطه و داخل مسجد الاقصی کرد.

پلیس اسرائیل روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مانع ورود مردان فلسطینی زیر 50 سال به مسجد الاقصی شد. در بیانیه آمده است که زنان در هر سنی می توانند وارد محوطه مسجدالاقصی شود.
به گزارش العربیه صدها فلسطینی روز جمعه در اطراف مسجد الاقصی برای ادای نماز جمعه در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد تجمع کردند .
طبق این گزارش نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل بامداد روز جمعه موانع زیادی نزدیک درهای مسجدالاقصی قرار دادند و مانع ورود شهروندان فلسطینی به ویژه جوانان و مردان کمتر از 50 سال به مسجد الاقصی شدند .
منابع فلسطینی گزارش دادند که شهر قدس شاهد حضور گسترده فلسطینی‌ها برای ادای نماز جمعه و نظامیان اسرائیلی که مانع ورود آنها به داخل مسجد شده‌اند.
طی روزهای هفته گذشته ده‌ها نیروی ویژه پلیس اسرائیلی در اطراف مسجد الاقصی و در نزدیکی درهای ورودی این مسجد حضور داشتند.
روز سه شنبه و چهارشنبه درهای ورودی مسجد الاقصی شاهد درگیری نمازگزاران فلسطینی با پلیس اسرائیل بود.
پلیس اسرائیل برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور استفاده کرد.
به گزارش سایت فلسطینی«معا» به نقل از محمد محمود، وکیل هیئت امور اسرای فلسطینی، نیروهای اسرائیلی امروز جمعه 9 نفر از فعالان فلسطینی را در محله‌های قدیم قدس بازداشت کردند.
اسرائیل گفته است این 9 نفر به مقرراتی که پلیس برای امروز وضع کرده بود پایبند نبوده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy