Thursday, Jul 27, 2017

صفحه نخست » بیانیه شهبانو فرح پهلوی در باره محمدرضا شاه پهلوی

go00002vfe871_small.jpgصدای آمریکا - شهبانو فرح پهلوی در بیانیه‌ای به مناسبت سی و هفتمین سالگرد درگذشت محمدرضا پهلوی پادشاه پیشین ایران گفت، همسرش ایرانیان را شایسته سرآمدی در زمینه فرهنگ و تمدن جهانی می‌دانست.

به دنبال انقلاب ۱۳۵۷، محمدرضا شاه پهلوی پس از ۳۷ سال سلطنت به همراه خانواده خود مجبور به ترک ایران شد و در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۹ در ۶۱ سالگی در مصر درگذشت. پیکر او در قاهره به خاک سپرده شد.

شهبانو فرح پهلوی در بیانیه‌ای به همین مناسبت، با نقل بخش‌هایی از سخنان شاه فقید در کتاب «به سوی تمدن بزرگ» گفت تمدن بزرگ رویایی بود که در سراسر زندگی محمدرضا شاه پهلوی، مسیر کار و کوشش او را تعیین می‌کرد.

او در این بیانیه که روز چهارشنبه در وبسایت رسمی خود منتشر کرد، با اشاره به این وعده محمدرضا شاه پهلوی در کتابش که «در ایران فردا اثری از فقر، جهل، بی‌سوادی، فساد، استثمار و تبعیض نخواهد بود،» گفت رسیدن به چنین ایرانی نیاز به زمان زیادی نداشت.

شهبانوی ایران اضافه کرد، فکر می کنم او می دانست که آن روز نخواهد بود، اما رویای او این بود که کشوری در حال پیشرفت و ترقی، با یک زیربنای اقتصادی پایدار تحویل نسل آینده میهن دهد و وظایف فرزندش رضا پهلوی ولیعهد ایران و هم نسل‌های او را آسان‌تر کرده باشد.

وی در پایان می‌نویسد، «پادشاه فقید ایران محمدرضا شاه پهلوی ایراندوستی راستین بود. به روان پاک او درود میفرستیم و به پاس خدماتش به ایران خاطره او را گرامی می‌داریم.

برای دسترسی به متن کامل بیانیه اینجا کلیک کنید.

فايل صوتی حافظ خوانی شاه:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy