Friday, Aug 4, 2017

صفحه نخست » تابوشکنی شجاعی و حاج‌صفی با بازی مقابل باشگاه اسراییلی

Hajsafi-Shojaei-Israel.jpgجنجال بر سر حضور شجاعی و حاج صفی در مقابل تیم اسرائیلی

به گزارش رادیو فردا، دو بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت‌های لیگ اروپا، با تیم پانیونیوس آتن مقابل مکابی تل‌آویو به میدان رفتند.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و احسان حاج‌صفی دیگر بازیکن تیم ملی، نود دقیقه در ترکیب تیم خود بازی کردند.

طبق گزارش‌های تصویری منتشر شده در رسانه‌های یونان، هنگام ورود اتوبوس باشگاه پانیونیوس به ورزشگاه، هواداران این تیم در اقدامی بی‌سابقه، دو بازیکن ایرانی را روی دست گرفته و به رختکن بردند.

جمهوری اسلامی ایران همواره از رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌ها و ورزشکاران اسراییلی ممانعت می‌کند. موضوعی که فدراسیون‌ها، ورزشکاران و تیم‌های ملی را در آستانه تعلیق و محرومیت قرار داده.

باشگاه پانیونیوس قبل از مسابقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: این باشگاه به عدم همراهی دو بازیکن در دیدار رفت به میزبانی تل آویو احترام می‌گذارد اما آنها در بازی برگشت باید به قراردادشان احترام بگذارند.

محمدجواد عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش گفته است: «به هیچ عنوان این حرکت را تأیید نمی‌کنیم و مسلماً طبق مقررات با آن برخورد می‌شود. به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از تیم ملی محروم می‌شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.»

حامد طالبی از دبیران خبرگزاری فارس هم نوشته است: «مسعود شجاعی سال ۸۸ برای کسانیکه "نه غزه نه لبنان" می‌گفتند مچ‌بند سبز بست، می‌شد پیش‌بینی کرد که روزی در بازی با تیم اسرائیلی شرکت کند.»

واکنش‌های مثبت به حضور شجاعی و حاج‌صفی در شبکه‌های اجتماعی چشمگیر بوده است و کاربران، این همراهی را مطابق با قوانین حرفه‌ای و پایانی بر ظلم حکومت به ورزشکاران ایرانی می‌دانند.

عدم مقابله با ورزشکاران اسراییلی بارها باعث حذف تیم‌ها و نمایندگان ایرانی از رویدادهای مختلف ورزشی شده است.

فدراسیون فوتبال ایران با صدور اطلاعیه‌ای، به این ماجرا واکنش نشان داده است. در این بیانیه آمده است: «علیرغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت حاضر نشدند و این مهم را با پذیرش جریمه‌های مالی رعایت کردند.»

فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده است: «درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، در حال بررسی دقیق همه جانبه ماجرا هستیم که این مسیر می‌بایست پس از گفت‌وگوی رو در رو با دو بازیکن انجام شود.»

واکنش فدراسیون، رضایت رسانه‌های تندرو را جلب نکرده است. سایت میزان نوشته است: « این دو بازیکن بعضاً مغرور چه جوابی برای این شاهکارشان دارند؟ چرا حاضر شدند زیر بار این ننگ بروند؟ پایبند بودن به اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهمتر است یا بازی کردن در لیگ درجه سه اروپایی؟»

وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به حضور شجاعی و حاج‌صفی واکنش نشان داده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «حمايت از انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است. وزارت ورزش، رژيم نامشروع اسرائيل را به رسميت نمی‌شناسد»

همچنین به گزارش رادیو زمانه، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام احتمال محرومیت این دو بازیکن تیم ملی فوتبال گفته است حرکت آنها را به هیچ عنوان تایید نمی‌کند.

محمدجواد عباباف روز جمعه ۱۳ مرداد به خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه گفته است مسلما طبق مقررات با این دو بازیکن برخورد خواهد شد.

عباباف گفته است: «به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از بازی‌های آینده تیم ملی محروم می‌شوند اما باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy