Saturday, Aug 5, 2017

صفحه نخست » واکنش ها خواندنی دنیای مجازی به سخنان خامنه‌ای؛ دیکتاتوری قبل از تو سوءتفاهم بود

رادیو فردا - حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری پیشین ایران، در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری حسن روحانی و همچنین اظهارات رهبر ایران درباره «دیکتاتوری در رژیم سابق» با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی بویژه توئیتر روبرو شده است.

مراسم تنفیذ دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی روز پنجشنبه ۱۲ مرداد در حسینیه «امام خمینی» برگزار شد که در آن آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علاوه بر ارائه راهکارهایی به دولت دوازدهم، در سخنانش گریزی هم به رژیم پیشین ایران زد و آن را نماد دیکتاتوری خواند.

وی اظهار داشت: «نسل جدید ما فراموش نکند، ما دوره‌ قبل از انقلاب را با همه‌ وجودمان لمس کردیم؛ دیکتاتوری را، در حاشیه بودن مردم را، بی‌اعتنائی به مردم در امر حکومت را با همه‌ وجودمان دیده‌ایم؛ جوان‌های ما ندیده‌اند».

رهبر ایران مدعی شد که به «برکت انقلاب اسلامی... مردم از حاشیه به متن آمدند و صاحب اختیار شدند».

این بخش از سخنان آقای خامنه‌ای با واکنش‌های زیادی روبرو شد و از جمله برخی از کاربران گفته‌اند که آنها نیز «دیکتاتوری» بعد از انقلاب بهمن ۵۷ را با همه وجودشان لمس کرده‌اند.

کاربری به نام «آلیس» در این زمینه نوشته است: «آقا می‌گه دوران دیکتاتوری رو با گوشت و استخون لمس کردیم. جوانان ما ندیدن. اختیار دارین آقا، چیزایی دیدیم که عمرا به گوش شما نرسیده».

rahbarMajazT1.jpg

کاربر دیگری با نام «بالاخاه» هم توئیت کرده است: «اگر تو دیکتاتوری قبل از انقلاب رو با تموم وجود لمس کردی، ما هم دیکتاتوری بعد انقلاب رو با تک تک سلول‌هامون هم لمس کردیم هم چشیدیم و دیدیم».

یکی از دنبال‌کنندگان این کاربر نیز نوشته است: «حداقل دیکتاتوری قبل انقلاب یه سری آزادی‌های اجتماعی داشت، همونا هم الان نداریم».

کاربری به نام «منِ لعبت» هم این طور واکنش نشان داده است: «ما دیکتاتوری رو ندیدیم ؟؟ والا دیکتاتورای قبل از تو سوءتفاهم بوده».

rahbarMajazT2.jpgکاربر دیگری به نام «علی زادگان» هم این توئیت را به اشتراک گذاشته است: «نه تنها دیکتاتوری رو ندیدیم، بلکه کودکان کار، کلیه فروشی، تن فروشی، زندانیان سیاسی، قتل‌های زنجیره‌ای، کشتار سال‌های ۷۸ و ۸۸، کشتار مردم سوریه».

«گاوروش» از دیگر کاربران فعال در توئیتر است که در واکنش به سخنان خامنه‌ای نوشته است: «پهلوی برای متهمین به تروریسم دادگاه علنی برگزار می‌کرد اینا دانشجو رو می‌دزدن می‌برن بعد بیست سال ازش خبری نمی‌شه. بعد می‌گه شما دیکتاتوری ندیدید».

rahbarMajazT3.jpg

حضور محمود احمدی‌نژاد در مراسم تنفیذ حسن روحانی نیز واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. برخی از کاربران گفته‌اند حضور او در حالی بوده که وی با اتهام‌های سنگین مالی روبروست و اخیرا نیز جنجال‌هایی بر سر بازداشت حمید بقایی داشته است.

دادستان دیوان محاسبات در مصاحبه‌ای با شماره روز هشتم مرداد روزنامه «اعتماد» درباره «فساد اقتصادی» دولت احمدی‌نژاد گفته بود که هفت حکم به خاطر تخلفات در پنج پرونده نفتی و دو پرونده غیرنفتی قطعی شده است که در دولت وی رخ دادند.

او افزوده بود: «حجم این تخلفات خیلی زیاد است. هیچ‌وقت آقای احمدی‌نژاد به اندازه هفت هزار میلیارد تومان مالی به دست نخواهد آورد که بخواهیم آن را توقیف و به خزانه بازگردانیم. بنابراین شاید امکان اجرای حکم نباشد. به هر حال برخی موضوعات زمینه اجرا ندارد».ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار در تهران، با اشاره به مراسم تنفیذ روز پنجشنبه، از حضور احمدی‌نژاد در آن انتقاد کرده و نوشته است: «احمدی‌نژاد با میلیاردها تخلف مالی و بازی‌های اخیرش در مراسم تنفیذ حضور دارد و محصورین بیمار در حصر و خاتمی ممنوع‌التصویر».

rahbarMajazT4.jpgکاربری هم به نام «آدم ناسازگار» به این موضوع پرداخته و توئیت کرده است: «شما برای نظام آرزوی سرنگونی کنی به مراسم #تنفیذ دعوت می‌شی، ولی اگه منادی وحدت و آشتی ملی و اصلاحات از درون نظام باشی حق حضور نداری!...»

rahbarMajazT5.jpg

کاربری به نام «ایشمیش» نگاه طنزآلودی به حضور احمدی نژاد داشته و گفته است: «احمدی‌نژاد شبیه عموی منه با همه قهره پشت همه‌ام حرف می‌زنه حق خواهر و برادراشم خورده ولی تو همه مراسم میاد یه گوشه می‌شینه فقط واسه شام».

امید توکلی از دیگر کاربران توئیتر هم نوشته است: «علیرغم حاشیه‌های اخیر حضور احمدی‌نژاد در مراسم تنفیذ دکوری بود برای خنثی‌سازی این نظریه که روسای جمهور قبلی بعد از ریاست‌شان حذف خواهند شد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy