Friday, Aug 18, 2017

صفحه نخست » تیرهای آغشته به خون خوک برای تروریست های مسلمان

ev3010tf_small.jpgتوییت جنجالی ترامپ پس از حمله تروریستی بارسلون

دویچه وله - ترامپ در نخستین واکنش خود به حمله تروریستی بارسلون مثل یک دولتمرد رفتار کرد و ضمن محکوم کردن آن از آمادگی آمریکا برای کمک‌های لازم به اسپانیا سخن گفت. او اما اندکی بعد نشان داد که از حساسیت سیاسی لازم بی‌بهره است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در نخستین واکنش خود به حمله مرگبار بارسلون اسپانیا نوشت که «ایالات متحده حمله تروریستی در بارسلون را محکوم می‌کند» و تمام اقدامات ضروری برای کمک را انجام می‌دهد.

اما به فاصله کوتاهی توییت دوم ترامپ منتشر شد. او اندک زمانی بعد از واکنش نخست خود خواستار مطالعه روش‌های ژنرال "جان پرشینگ" در مبارزه با تروریسم شد.

بر اساس افسانه‌ای که صحت تاریخی آن بارها زیر سؤال رفته، این ژنرال سابق ارتش آمریکا در اوایل قرن بیستم ۵۰ زندانی مسلمان در فیلیپین را با گلوله‌هایی آغشته به خون خوک تیرباران کرده است.

این افسانه اشاره‌ای است به اینکه آلوده شدن به خون این حیوان "نجس" از نظر مسلمانان، از ورود آنها به بهشت جلوگیری می‌کند. ترامپ نوشته است، پس از این اقدام ژنرال پرشینگ، "دیگر ۳۵ سال اثری از ترور اسلام‌گرایانه دیده نشد".

222555444.jpgتکرار دوباره یک دروغ

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ هم این افسانه را روایت کرده بود. به گفته مورخان، داستان نقل شده درباره ژنرال پرشینگ که گفته می‌شود در جریان شورش منطقه مسلمان‌نشین مورو در فیلیپین (بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۱۳) اتفاق افتاده، مستند نیست.

روز پنجشنبه (۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد) واکنش‌های زیادی به توییت ترامپ در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد. در این واکنش‌ها گفته می‌شود، در حالی که جهان سوگوار قربانیان حادثه بارسلون است، رئیس جمهوری آمریکا توجه‌ها را به دروغی جلب می‌کند که در آن، اعدام زندانیان ستایش می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy