Thursday, Aug 24, 2017

صفحه نخست » مرگ یک کشتی‌گیر در حین مسابقه پیشکسوتان

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت های کشتی پیشکسوتان کشور در شهر تبریز برگزار شد. شوک بزرگ این رقابت ها درگذشت یک کشتی گیر حین کشتی گرفتن بود. این کشتی گیر پیشکسوت در زمان مسابقه با حریف خود دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. او در رده سنی 55 تا 60 سال کشتی می گرفت.

احمد دباغ پیشکسوت ، کارشناس و مفسر کشتی که از نزدیک شاهد برگزاری این رقابت ها بود به جام جم آنلاین گفت: « مرحوم حسین نیک نژاد از قهرمانان اسبق تیم ملی کشتی بود. او سال ها در معیت پیشکسوتان فعالیت می کرد. متاسفانه مرحوم مبتلا به بیماری قلبی بود و این را به کسی نگفته بود. »

حسین نیک نژاد، ملی‌پوش اسبق کشتی ایران در حین رقابت در مسابقات کشتی پیشکسوتان درگذشت. نکته بسیار عجیب و حیرت آور اینکه او با وجود بیماری قلبی در این رقابت ها شرکت کرده بود.
صدور گواهی پزشکی با وجود بیماری قلبی؟!

حالا این سوال به وجود می آید که چرا این کشتی گیر با وجود بیماری قلبی در رقابت های پیشکسوتان شرکت کرده است. دباغ در اینباره به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: «هر کشتی گیری برای حضور در رقابت های پیشکسوتان باید گذرنامه مدت دار، گواهی سلامت پزشکی و کارت بیمه داشته باشد. هر یک از این سه مورد را نداشته باشد نمی تواند در رقابت های پیشکسوتان شرکت کند و در واقع پذیرش به او نمی دهند. »

77179238.jpgشرح تراژدی

اینکه چطور مسئولان شهرستان رشت به این کشتی گیر پیشکسوت گواهی سلامت پزشکی آن هم با وجود بیماری قلبی داده اند مشخص نیست. زمانی که مرحوم نیک نژاد دچار حمله قلبی شد در حال کشتی گرفتن با پیشکسوتی از اصفهان بود. این کشتی گیر اصفهانی در دور تشک در کش و قوس با نیک نژاد بوده که می بیند نیک نژاد با سر روی تشک می رود. زمانی که مشخص می شود او از هوش رفته به سرعت تیم پزشکی وارد عمل می شود. یکی از کشتی گیران پیشکسوت به نام یدالله داداشی که خود فوق تخصص قلب است به سرعت خود را بالای سر نیک نژاد می رساند و عملیات احیا را انجام میدهد. حتی با تزریق آمپول حال این کشتی گیر بهتر نمی شود تا به بیمارستان منتقل شود اما متاسفانه در همان بیمارستان فوت می کند. نکته بسیار جالب اینجاست که برادر همین کشتی گیر در همان مسابقات به مقام قهرمانی وزن خود می رسد.

کشتی گرفتن برای بالای 60 ساله ها ممنوع

اتحادیه جهانی کشتی ، برگزاری رقابت های کشتی پیشکسوتان بالای 60 سال را ممنوع کرده است و دلیلش هم اتفاقاتی از این دست است. مرحوم نیک نژاد 59 سال داشت. اینکه او چرا با وجود بیماری قلبی در مسابقات شرکت کرده هنوز مشخص نیست اما این فاجعه ثابت می کند رقابت های کشتی پیشکسوتان دیگر نباید به همین سادگی برگزار شود. نه بیمه مهم است نه گذرنامه ، چیزی که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد سلامت قلبی و جسمانی کشتی گیران است. مرحوم نیک نژاد قطعا دراین اتفاق مقصر بوده اما دیگر مقصران کسانی هستند که این رقابت ها را بدون آزمایش های دقیق قلبی و جسمانی برگزار میکنند...

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy