Thursday, Sep 14, 2017

صفحه نخست » پاسخ جهانگیری به آن‌ها که می‌گویند چرا نگران شادی مردمید

ws3wde3ysk6_small.jpgبه گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در نخستین همایش جوانان توسعه و تعالی ایران با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی نقش آگاهی‌بخشی به مردم کشور را در زمان انتخابات داشتند، گفت: یکی از دستاوردهای بی‌بدلیل انتخابات امید بود که ارتقا پیدا کرد و باعث شد سرمایه اجتماعی که مردم هستند، افزایش پیدا کند.


اهم اظهارات جهانگیری را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید:

* درک درست از جایگاه و نقش جوانان در نظام جامعه به برداشت ما از آنان بازمی‌گردد، ما جوانان را فرصت می‌دانیم و یا تهدید؟ بعضی‌ها دنبال این هستند که جوانی به سرعت تمام شود و دوران میانسالی بیاید تا تصمیمات محتاطانه‌تر انجام شود. اما عده‌ای دیگری هم هستند که می‌خواهند از فرصت جوانی استفاده کنند.حضور جوانان منجر می‌شود که تصمیمات نوگرایی اتخاذ شود.

* وقتی یک مسئولی می‌گوید چرا نگران شادی و نشاط و مردم هستید؟ باید بگوییم که جامعه ما جوان است و نیاز به شادی دارد.

*عده‌ای جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟ حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک خواسته است. جامعه جوان شغل می‌خواهد، می‌خواهد نقدش به گوش مسئولان برسد، می‌خواهد دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشد. جامعه‌ای که وجه غالب آن جوان است، به دنبال نوگرایی است، جوانی یک فرصت برای کشور است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای این پتانسیل دارد.

* بسیاری از ائمه ما در جوانی برگزیده شده‌اند حضرت علی فرمود جوانان را در زمان خود ببنید، انقلاب اسلامی حاصل جوانان است. مهم‌ترین گره‌های انقلاب اسلامی به دست جوانان باز شد، موتور اصلاحات جوانان بودند.

* سرنوشت انتخابات را جوانان تعیین کردند، سال ۹۲ که آقای هاشمی به اجبار از گردونه انتخابات خارج شد، این جوانان بودند که در فضای ناامید کننده ایستادند. سال ۹۶ وقتی در استادیوم کنار آقای روحانی بودم، به ایشان گفتم این موج کشور را متحول می‌کند. دو روز مانده به انتخابات به جای آقای روحانی به دو شهر یاسوج و رشت رفتم، یاد دارم گفتم که ۱۰ صبح کسی نمی‌آید اما به جرأت می‌توانم بگویم ده‌ها هزار نفر آمدند و اغلب هم جوانان بودند.

* دوره اخیر کاری که جوانان در حوزه علم و فناوری، استرات‌آپ‌ها و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان کردند، قابل توجه است و کار برخی از این شرکت‌ها از صفر شروع شد که اکنون ارزش آن یک و نیم میلیارد است و همچنین برخی شرکت‌ها در زیرزمین و بدون حمایت‌ها و آقازادگی‌ها کار خود را شروع کردند و امروز به ارزش ۱۵۰ میلیارد رسیدند.

*متاسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن شده است و شکاف نسلی در مدیریت زیاد شده و تا حدودی گرفتار پیری هستیم. از جمله راهکارهایی که به آن اشاره می‌شود این است که پیرترها کنار روند و جوانان جایگزین شوند، همه دغدغه‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود برای پیشرفت کشور است که البته باید این مساله ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ترها باشد و برای حل این مساله به یک راهبرد نمی‌توان اکتفا کرد. بدنه مدیریتی کشور باید اصلاح شود.

* نباید دانشجویان با هزینه‌هایی که برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت می‌کنند با محدودیت مواجه شوند. لذا هر اقدامی که منجر به مایوس کردن دانشجو شود درست نیست و منجر می‌شود که ارزش‌ها و نیروهای جامعه تضعیف شوند.

* مدیریت دانشگاه‌ها‌ باید شجاعانه عمل کنند و از دانشجویان دفاع شود، علت اینکه هنوز وزیر علوم تعیین نشده این نیست که در مجموعه اساتید ارزشمند نمی‌توانیم گزینه‌ای را انتخاب کنیم. وزرایی که برای وزارتخانه‌ها تعیین شده‌اند از دانشگاه‌ها آمده‌اند و از اعضای هیات علمی هستند به دلیل اصراری که وجود دارد برای اینکه بتوانیم مطالبات دانشگاه‌ها و نشاط لازم را ایجاد کنیم یک مقدار انتخاب وزیر علوم سخت می‌شود و این به دلیل اهمیت دانشگاه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy