Wednesday, Sep 20, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: افشای آخرین اطلاعات از پرونده سری «جاسوسی زهرا اردشیر لاریجانی»

nbh6975225_small.jpgروز چهارشنبه اول شهریورماه، «آمدنیوز» از تشکیل جلسه مجمع فرماندهان سازمان اطلاعات سپاه (ساس) برای طراحی چگونگی بازداشت «احمدی‌نژاد» و «حسین فریدون» خبر داد و نوشت که این سازمان تصمیم دارد برای گرفتن «تب جامعه»، «برقراری توازن» و «نمایش عدالت» در کنار بازداشت این دو نفر، «فاضل لاریجانی» یکی از برادران مفسد خاندان لاریجانی را نیز بازداشت کند. در این خبر «آمدنیوز» برای نخستین‌بار تنها گوشه‌ای کوچک از پرونده‌ی فوق محرمانه‌ی و پنهانی جاسوسی «زهرا اردشیر لاریجانی» مشهور به (خانم وحید) دختر صادق آملی لاریجانی را به جامعه و مسئولین کشور نشان داد.

پس از انتشار گزارش «آمدنیوز»، «صادق لاریجانی» رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از عدم درز اطلاعات بیشتر این پرونده، در تاریخ چهارشنبه پانزدهم شهریورماه ۱۳۹۶، جلسه‌ای را با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب رئیس حفاظت اطلاعات این قوه، «پور زارع» و «نوروزی» دو تن از معاونان خطیب برگزار کرد و تصمیم گرفت که «صداقت» مسئول این پرونده فوق سری و معاون کل کاشف سازمان حفاظت اطلاعات را به عنوان مأمور به شرکت نفت انتقال دهد.

«صادق لاریجانی» در این جلسه گفت: «نمی‌شود این اطلاعات از حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به آمدنیوز نشت داده شده باشد. این اطلاعات یا باید از سوی «خسروی» و «میلانی» (دو تن از نیروهای حفاظت اطلاعات قوه قضائیه استان تهران که مأمور تعقیب و مراقبت زهرا اردشیر لاریجانی بودند و اکنون به مدت ۴ ماه است که در بند ۲۴۱ زندانی‌اند) به «آمدنیوز» ارسال شده باشد یا سرویس امنیتی MI6 انگلستان این خبر را به آمدنیوز نشت داده باشد!!»

پس از این سخنان «لاریجانی»، «حسین شریعتمداری» به عنوان «بوقچی» جریان خود عمار پندار، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری امنیتی فارس اعلام کرد: «وابستگی آمدنیوز به سازمان میت ترکیه به کلی دروغ است و این رسانه توسط سازمان MI6 انگلستان اداره می‌شود!»

بررسی اطلاعات بیشتر ارسالی از این پرونده به «آمدنیوز» نشان می‌دهد که پس از انتشار خبر فوق سری جاسوسی «زهرا اردشیر لاریجانی» برای سفارت بریتانیا در تهران، پرونده از حالت محرمانه خارج شده و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به عنوان مرجع صالح رسیدگی کننده به این موضوعات، در جلسه شورای هماهنگی نهادهای اطلاعاتی کشور از سازمان اطلاعات سپاه (ساس) و سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای مخفی نگاه داشتن این پرونده گلایه‌های تندی را مطرح کرده است. مسئولین معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در این جلسه گفته‌اند: «برای ما پرونده جاسوسی وابستگان مقامات ارشد کشور با پرونده‌های جاسوسی دیگران تفاوتی ندارد. چطور به اتهامات مطرح شده جاسوسی علیه مهدی هاشمی در دوران مصلحی رسیدگی شد؟ چرا نباید به پرونده جاسوسی زهرا لاریجانی رسیدگی شود؟»

یک منبع آگاه در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به «آمدنیوز» می‌گوید: «این معاونت پس از انتشار خبر آمدنیوز برای بررسی صحت‌وسقم آن، دریافته است که زهرا اردشیر لاریجانی با آموزش‌های جمع‌آوری پنهان که پیش‌تر در سفارت بریتانیا در تهران توسط مأموران امنیتی آن‌ها دیده، بولتن‌های فوق سری که در سه نسخه برای رؤسای سه قوه تهیه می‌شود را عکس‌برداری و در اختیار بریتیش کنسول در ایران و کالج ایتالیایی‌ها در خیابان فرمانیه تهران قرار داده است. وی در این مکان‌ها، جلسات متعددی را نیز به صورت هفتگی با مقامات این دو کشور به طور محرمانه برگزار کرده است.»

به گفته‌ی این منبع آگاه، «مقامات وزارت اطلاعات با محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حال رایزنی هستند تا تحقیقات از دختر صادق لاریجانی به اتهام جاسوسی برای غرب آغاز شود، اما محسنی‌اژه‌ای صدور این اجازه را منوط به رایزنی با رهبری کرده که این موضوع باعث نارضایتی شدید میان اعضای شورای هماهنگی نهادهای اطلاعاتی کشور شده است. اعضاء این شورا معتقدند آیت‌الله خامنه‌ای به دلیل ضعف‌ها و مفاسد خود که صادق لاریجانی از آن مطلع است، با آغاز تحقیقات این پرونده موافقت نمی‌کند.»

اکنون جان «خسروی» و «میلانی» دو تن از مأموران حفاظت اطلاعات قوه قضائیه استان تهران که از چهار ماه پیش با توافق «خطیب» و «لاریجانی» به خاطر مکتوم ماندن این پرونده بازداشت شده‌اند، در بند ۲۴۱ زندان اوین در خطر است. بر اساس گزارش‌ها، پس از انتشار خبر «جاسوسی دختر صادق لاریجانی در آمدنیوز» مأموران این قوه در حال شکنجه‌ی سخت «خسروی» و «میلانی» در بند ۲۴۱ حفاظت اطلاعات قوه در زندان اوین هستند تا به ارسال اطلاعات این پرونده برای «آمدنیوز» اعتراف کنند! شدت این شکنجه‌ها به حدی است که «میلانی» زیر شکنجه‌های سخت مأموران، یکی از کلیه‌های خود را از دست داده است.

در همین راستا شورای هماهنگی نهادهای اطلاعاتی کشور، اولین قدم برای جلوگیری از نشت اطلاعات به کشورهای غربی توسط خانواده صادق لاریجانی را برداشته است. این شورا که بولتن‌های «فوق سری» اخبار کشور را برای سران سه قوه در سه نسخه واحد تهیه می‌کند، اکنون تغییر رویه داده و اخبار درجه دو - سه کشور و بعضا مغشوش را طی بولتنی جداگانه برای «صادق لاریجانی» ارسال می‌کند که این موضوع خشم «صادق لاریجانی» را برانگیخته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy