Thursday, Sep 28, 2017

صفحه نخست » لس آنجلس تایمز: سربازی اجباری و افزایش ناراحتی‌های روانی در ارتش ایران

092817A_top.jpgایران اینترنشنال - روزنامه لس آنجلس تایمز روز پنجشنبه ششم مهرماه در گزارشی مربوط به خدمت اجباری سربازی در ایران می‌نویسد سختی‌های تحمل این دوران از سوی جوانان کشور به گسترش ناراحتی‌های روانی در میان نیروهای ارتش منجر شده است.

در این گزارش آمده است: «یک شب در سال گذشته در یکی از سربازخانه‌های تهران، یک سرباز جوان بی‌قرار و خشمگین سرگروهبان خود را از رختخوابش بیرون کشید و با گذاشتن لوله تفنگ بر شقیقه او، وی را به حیاط پادگان برد. آنگاه سرباز این سرگروهبان را مجبور کرد یک ساعتی در روی زمین داخل گل و لای سینه‌خیز برود و همان کاری را انجام بدهد که او در دو ماه گذشته انجام داده بود. به گفته همدوره‌های او، آن سرباز پس از آن دیگر در پادگان دیده نشد و خبر آمده بود که حکم سه سال زندان گرفته است.

یک سرباز دیگر در شمال ایران ماه گذشته پس از آنکه تقاضای او برای انتقال به یک پادگان و شهر مناسب‌تر رد شد بر روی همقطاران خود اسلحه کشید و سه نفر آنها را کشت.

گزارش در مورد وضعیت سربازان وظیفه‌ای که در سپاه پاسداران و سازمان‌های امنیتی حکومت ایران خدمت می‌کنند هیچ‌گاه منتشر نمی‌شود. بسیاری از سربازان وظیفه می‌گویند این حوادث غیرمنتظره و غیرطبیعی نیست.

آنها خدمت سربازی ۲۱ ماهه در کشورشان را مصیبتی سرشار از تحقیر شدن، فشارهای روحی، و بیماری‌های روانی می‌خوانند. آنها می‌گویند سربازان وظیفه از مناطق محروم و فقیر به بدترین نقاط و سخت‌ترین شرایط فرستاده می‌شوند، درحالی که فرزندان ثروتمندان با پارتی‌بازی به مناطق خوش‌آب و هوا می‌روند و یا سربازی خود را می‌خرند.»

یک سرباز وظیفه که نخواست نام او فاش شود به خبرنگار لس آنجلس تایمز می گوید: «تقریباً همه سربازهای وظیفه قربانی بیگاری و تحقیر هستند.»

به گفته لس آنجلس تایمز، درحالی که ارتش ایران امتیازات اقتصادی سپاه پاسداران را ندارد، اما یکی از ستون‌های حکومتی در کشور به‌شمار می رود.

لس آنجلس تایمز می‌افزاید: «اما بحران‌های اقتصادی در کشور و افزایش نارضایتی از رهبران مذهبی غیرت انقلابی در نیروهای نظامی ایران را کاهش داده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy