Sunday, Oct 1, 2017

صفحه نخست » در درگیری با پلیس در بارسلونا صدها تن زخمی شدند

Barcelona-independece2.jpgرادیو فردا: در روز برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیای اسپانیا، اداره بهداشت این منطقه روز یکشنبه دهم مهر اعلام کرد که صدها تن به دست ماموران پلیس زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مقام های دولت مرکزی اسپانیا نیز اعلام کردند که دست کم ۱۱ مامور پلیس از سوی تظاهرکنندگان حامی استقلال کاتالونیا زخمی شده اند.

پیش از این گزارش هایی در مورد ورود نیروهای پلیس به چند حوزه رای گیری در بارسلون و تلاش آنان برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال این منطقه منتشر شده بود. این اقدام اعتراض مردمی را به همراه داشت که در این حوزه‌ها حاضر بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ مردم در یکی از حوزه‌های رای‌گیری ضمن دادن شعار «ما رای خواهیم داد»‌ گفتند که «نیروهای اشغالگر» باید از حوزه‌های رای‌گیری خارج شوند.

دولت مرکزی اسپانیا ضمن مخالفت با این همه‌پرسی، برگزاری آن را غیرقانونی دانسته و هزاران مامور پلیس را برای جلوگیری از همه‌پرسی به کاتالونیا اعزام کرده است.

پیش از این، ‌یک دادگاه با صدور حکمی، همه‌پرسی را ممنوع کرده بود. پس از آن نیز پلیس اسپانیا چند تن از مقام‌های دولت منطقه‌ای کاتالونیا را بازداشت کرد و صندوق‌های رای را در بسیاری از ۲۳۰۰ مدرسه ای که به عنوان حوزه‌های رای‌گیری مشخص شده بودند،‌ مهر و موم کرد.

به نوشته رویترز، دولت مرکزی اسپانیا گفته که بیش از نیمی از این صندوق ها را مهر و موم کرده است.

بر اساس این گزارش، نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که حدود ۴۰ درصد حامی استقلال کاتالونیا هستند و در عین حال، اکثریت ساکنان این منطقه ۷.۵ میلیون نفری خواستار برگزاری همه‌پرسی هستند.

در این حال، دولت منطقه‌ای کاتالونیا روز یکشنبه گفت که به رای‌دهندگان اجازه می‌دهد در صورت بسته بودن حوزه رای‌گیری محل زندگی‌شان در هر حوزه‌ای که باز است، رای دهند.

به نوشته رویترز، سخنگوی دولت منطقه‌ای کاتالونیا گفت: این اقدام، راه را برای رای دادن کاتالونیایی‌ها هموار می کند.

همزمان گزارش این خبرگزاری حاکیست که مردم در حوزه‌های رای‌گیری حضور پیدا کرده‌اند تا مانع از ورود نیروهای پلیس به حوزه‌های رای‌گیری شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیز دولت منطقه‌ای کاتالونیا به شدت بسته شدن بخشی از حوزه‌های رای‌گیری از سوی نیروهای پلیس را محکوم کرد.

در این حال، خبرگزاری «د پ ا»‌ آلمان نیز به نقل از دولت منطقه ای کاتالونیا گزارش داد که ۷۳ درصد حوزه‌های رای‌گیری فعال هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy