Wednesday, Oct 11, 2017

صفحه نخست » قیمت دلار صرافی‌های فردوسی را ملتهب کرد

5q5d5tkfrb4j_small.jpgبیان مدیا - بر اساس گزارش‌ها از ایران، در پی افزایش نرخ ارزهای خارجی، عده زیادی از شهروندان برای خرید دلار مقابل صرافی‌ها در خیابان فردوسی تهران صف تشکیل دادند.

به گزارش «شبکه رسانه‌ای بیان» و به نقل از منابع داخلی، امروز (19 مهر) در پی روند صعودی قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی، صرافی‌های خیابان فردوسی تهران تابلوهای اعلان قیمت خود را جمع کرده‌اند و برخی از آن‌ها دلار را با قیمت 4 هزار و 100 تومان عرضه می‌کنند.

دیروز (18 مهر) برای نخستین بار نرخ دلار آمریکا از مرز 4 هزار تومان عبور کرد. کارشناسان اقتصادی یکی از علت‌های افزایش قیمت دلار را تنش‌های سیاسی بین ایران و آمریکا می‌دانند.

روز گذشته (18 مهر) شبکه رسانه‌ای بیان طی گزارش کوتاهی پیش‌بینی کرده بود که طی روزهای آینده بازار ارز با حباب قیمتی روبرو خواهد شد.

افزایش نرخ ارزهای خارجی در حالی اتفاق می‌افتد که از اوایل شهریور امسال نرخ سود سپرده‌های کوتاه و بلندمدت در بانک‌های ایرانی کاهش‌ یافته است. به نظر می‌رسد حجم زیادی از نقدینگی از سوی بانک‌ها به بازار ارز منتقل و باعث تقاضای کاذب و افزایش قیمت در این بازار شده است.

کسری بودجه دولت می‌تواند از دیگر دلایل روند صعودی قیمت دلار باشد. ازآنجاکه دولت دلارهای حاصل از فروش نفت را در بانک مرکزی به ریال تبدیل می‌کند، برخی مدعی آن هستند که بازیگر اصلی افزایش قیمت دلار خود دولت است.

بر اساس شرایط کنونی و با توجه به تشدید تقاضا در بازار ارز، پیش‌بینی می‌شود نرخ ارزهای خارجی به‌ویژه دلار در روزهای آینده بازهم به روند افزایشی خود ادامه دهند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy