Wednesday, Oct 18, 2017

صفحه نخست » برخی رسانه‌های کرد: تصویر خامنه‌ای در استانداری کرکوک نصب شده

رادیو زمانه ـ تلویزیون روداو گزارش داده که افراد "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی عراق)، سازمان مسلح شیعی عراقی و مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی، تصویر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را در استانداری کرکوک نصب کرده‌اند. این گزارش با استناد به ویدیویی تهیه شده که یکی از حشدی‌های عراقی از استانداری کرکوک تهیه و منتشر کرده است.

بسیجی عراقی در ویدیوی یاد شده می‌گوید: «ما ساختمان‌های اداری کرکوک را به دست گرفتیم. ما که از اربیل و سلیمانیه می‌آییم کرکوک را فتح کردیم. کرکوک حالا مال ماست. تو کجایی؟»

hass02ppppp.pngاین حشدی با اشاره به تصویر علی خامنه‌ای می‌گوید: «ما تصاویر شخصیت‌هامان را به دیوارها نصب کردیم. تو منتظر چی هستی؟ من الان در کرکوک در استانداری این شهر هستم. حشد شعبی و عصائب حق و نیروهای لوای طلایی کنترل استانداری به دست گرفته‌اند.»

رایان دیلون سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، سه‌شنبه ۱۸ اکتبر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بسیجیان عراقی کرکوک را در دست گرفته‌اند تکذیب کرد. او روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت بر اساس گزارش‌های موثقی که در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار گرفته نیروهای نظامی عراقی برقراری امنیت در کرکوک را به عهده گرفته‌اند.

نیروهای نظامی عراقی از بامداد تا شامگاه دوشنبه گذشته در عملیاتی گسترده موفق شدند کرکوک و چاه‌های نفت حومه این شهر را در دست بگیرند. یشمرگه‌های کرد بدون مقاومت محسوسی عقب‌نشینی کردند.

ارتش عراق در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۱۸ اکتبر منتشر کرد اعلام کرد که نیروهای نظامی عراقی با کنترل منطقه‌ای در استان نینوا در شمال غرب این کشور که در اختیار پیشمرگه‌های کرد بود به اهداف خود دست یافته‌اند. در همان حال حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق همه‌پرسی استقلال کردستان را باطل اعلام کرده و خواهان گفت‌وگو با مقامات اقلیم کردستان شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy