Friday, Oct 20, 2017

صفحه نخست » حمله انتحاری به مسجد امام زمان

بی بی سی - منابع امنیتی افغانستان از وقوع یک حمله انتحاری در یک مسجد شیعیان در منطقه دشت برچی در غرب شهر کابل خبر داده‌اند.

این انفجار در داخل مسجد امام زمان شهر کابل رخ داده است.

بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفته که انفجار، ناشی از حمله انتحاری بوده و در داخل مسجد اتفاق افتاده است.

برخی شاهدان در محل رویداد گفته‌اند صدای تیراندازی هم شنیده شده و دود از مسجد بلند شده است.

f3ccdd27B.jpgخبرگزاری رویترز گزارش داده که دست‌کم ۳۰ نفر در این رویداد کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در گذشته، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مساجد شیعیان را در کابل و دیگر ولایت افغانستان هدف قرار داده بود.

f3ccdd27A.jpg

گزارش دویچه وله:

حملات انتحاری مرگبار بر مساجد کابل و غور

مقامات افغانستان از حمله انتحاری در دو مسجد در ولایت های کابل و غور خبر دادند. به گفته پولیس در مسجد شیعیان در کابل دست کم ۳۰ انسان کشته و ۴۵ تن زخمی شدند. در مسجد ولایت غور نیز ۱۰ تن کشته و ۳۰ تن زخمی شده اند.

این مقام امنیتی که نامی از وی گرفته نشده، به خبرگزاری رویترز گفته است که یک حمله کننده انتحاری خودش را شام جمعه در یک مسجد شیعیان در غرب کابل منفجر کرده است.

وی افزوده که نیروهای امنیتی به محل رویداد رفته و ۳۰ جنازه را از مسجد بیرون کرده اند، اما شمار دقیق تلفات هنوز معلوم نیست.

وزارت داخله افغانستان نیز به خبرگزاری اسوشیتدپرس تایید کرده است که در نتیجه حمله انتحاری در یک مسجد در غرب کابل دست کم ۳۰ تن کشته شده اند و ۴۵ نفر نیز زخمی شده اند. وضع شماری از زخمی های این رویداد وخیم عنوان شده است.

جنرال علی مست مومند از وزارت داخله این کشور گفت که انتحار کننده پای پیاده و مسلح به سلاح خودکار و کمبرند انفجاری بود

داکتر محمد صابر نصیب از بخش عاجل شفاخانه استقلال گفت که دو کشته و دو زخمی به این شفاخانه منتقل شده اند.

کاربران افغان در فیس بوک نوشته اند که انفجار در مسجد "امام زمان" واقع در پل خشک در غرب کابل روی داده است.

برخی از باشندگان غرب کابل درخواست اهدای خون به زخمی های این حمله در چهار شفاخانه اطراف شان را در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی در اینترنت ارائه کرده اند.

قبل از این نیز یک مسجد دیگر به نام "امام زمان" در غرب کابل هدف حمله تروریستی قرار گرفت شمار زیادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل محمد سلیم الماس رئیس تحقیقات جنایی پولیس کابل نوشته است که مردی مسلح نمازگزاران را به رگبار گلوله بست و سپس خودش را منفجر کرد.

الماس در مورد شمار تلفات این رویداد چیزی نگفت، اما افزود: «یک حمله کننده انتحاری وارد مسجدی در ناحیه سیزدهم شهر کابل شد و بر مردم در جریان عبادت آتش گشود».

رویترز نیز به نقل از یک مقام بلندرتبه پولیس نوشته که این حمله در مسجد منطقه دست برچی در غرب کابل رخ داده که اکثر باشندگانش مسلمانان شیعه مذهب هستند.

حمله بر مسجد در غور

همزمان با این عبدالحی خطیبی سخنگوی ولایت غور در مصاحبه با دویچه وله گفت که یک حمله کننده انتحاری طالبان خودش را هنگام نماز عصر جمعه در مسجدی در ولسوالی دولینه این ولایت منفجر کرد. وی گفت در این حمله دست کم ۱۰ تن کشته شده اند و تا ۳۰ نفر زخمی شده اند.

جامعه شیعه در افغانستان در جریان سال جاری چندین بار هدف حملات مرگبار قرار گرفته است. براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد، در حملات بر مساجد و عبادتگاه های مسلمانان شیعه در افغانستان در سال جاری دست کم ۸۴ تن کشته و ۱۹۴ تن دیگر زخمی شده اند.

اکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تازه را به دوش نگرفته است. قبلا گروه تروریستی داعش یا "دولت اسلامی" مسئولیت حملات بر مساجد شیعیان در افغانستان را به عهده گرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy