Tuesday, Oct 24, 2017

صفحه نخست » یادبود تفنگداران کشته شده در بیروت: یادآوری اهمیت تحریم سپاه

Mike_Pence.jpgرادیو زمانه ـ معاون رئیس جمهور آمریکا در مراسمی که دوشنبه ۲۳ اکتبر برگزار شد یاد و خاطره ۲۴۱ تفنگدار آمریکایی را گرامی داشت که در بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت کشته شده‌اند. مایک پنس از این حادثه به عنوان سرآغاز جنگ آمریکا با تروریسم یاد کرد که به گفته او از سه دهه پیش تاکنون آغاز شده است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مقر تفنگداران در واشنگتن: بمب‌گذاری در بیروت سرآغاز جنگ ۳۰ ساله با تروریسم در جهان
۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ در جریان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ۵۸ نظامی فرانسوی و ۶ غیرنظامی جان باختند. در این بمب‌گذاری حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره با دو کامیون به داخل ساختمان‌های صلح‌بانان نیروهای چندملیتی در لبنان (MNF) مخصوصاً تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی و نیروهای مسلح فرانسه منتقل و منفجر شد. در آن زمان جهاد اسلامی مسئولیت بمب‌گذاری را پذیرفت، اما برخی ادعا کردند که علی اکبر محتشمی‌‌پور سفیر وقت ایران در سوریه، و حسین دهقان در طراحی و اجرای این حمله دست داشته‌اند. جمهوری اسلامی هرگونه مداخله در بمب‌گذاری بیروت را رد کرده است.

مایک پنس، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که در یادبود تفنگداران آمریکایی و فرانسوی کشته شده در حادثه بمب‌گذاری در بیروت ایراد کرد، به تصمیم دونالد ترامپ برای توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران اشاره کرد:

«بمب‌گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت اولین گلوله‌ای بود که آمریکا را وارد جنگ با تروریسم بین‌المللی کرد. این جنگ که از آن زمان تاکنون ادامه دارد باعث شده که سربازان آمریکایی در سراسر جهان - از لبنان تا لیبی و نیجریه و افغانستان، سومالی و عراق و جبهه‌های نبرد دیگر حضور پیدا کنند. »

پنس در بخش دیگری از سخنانش اطمینان داد که آمریکا تحت رهبری ترامپ بر «سرطان تروریسم که جهان به آن مبتلا شده» غلبه پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت در آن زمان برادر او هم به عنوان یک تفنگدار آمریکایی در بیروت مستقر بوده و به همین جهت بمب‌گذاری مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت برای او ابعاد شخصی هم دارد.

پنس ایران را متهم کرد که هنوز هم عاملان حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت را «ستایش کرده و آنها را شهید می‌‌نامد» و به «ارسال پول و سلاح» برای گروه‌های تندرو ادامه می‌دهد.

معاون رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که آمریکا اجازه نمی‌دهد ایران کشورهای دیگر را بی‌ثبات کند و حملات مشابه‌ای انجام دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که سپاه پاسداران در فهرست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی (دستور اجرایی ۱۳۲۲۴) قرار گرفته است.

بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ بانک‌ها و شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران معامله کنند، شامل تحریم‌های آمریکا می‌شوند.

مقامات مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش از سخنرانی روز گذشته مایک پنس اعلام کردند که پیش‌نویس تحریم‌های تازه‌ای علیه سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را آماده کرده‌اند. قرار است به زودی این طرح به بحث گذاشته شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy