Thursday, Oct 26, 2017

صفحه نخست » جایگزینی کلمه "ایران" با "اسلام" و "انقلاب" در دعای ارتش ملّی‎‎

0x124545252_small.jpg- با فشار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دو واژه فارسی از متن دعا و احترامات نظامی حذف شد.
- فرماندهان باید به جای استفاده از درود در احترامات نظامی از «سلام علیکم» استفاده کنند.
- به جای عبارت «سربازان ایران» باید از «سربازان انقلاب» استفاده شود.
- تقدیر از مدافعان امنیت و جبهه مقاومت نیز به متن نیایش افزوده شده است.
- این «اصلاحیه»‌ با هدف تغییر زبان و بیان رایج در «ارتش ملی» برای تبدیل آن به «ارتش انقلابی و اسلامی» صادر شده است.
- معلوم نیست زمامدارانی که این دستورات را صادر می‌کنند چرا به ترامپ برای گفتن «خلیج عربی» به جای خلیج فارس تاخته‌اند!

به گزارش کیهان لندن به کلیه یگان‎های ارتش در ایران دستور داده شده عبارت «ارتش ایران» را از متن مراسم دعا و نیایش حذف کنند و به جای آن از عبارت «ارتش انقلاب» استفاده کنند.

این دستورعمل که به امضای سرتیپ دوم ستاد علی سامانی، معاون نیروی انسانی نزاجا رسیده از ۲۲ مهر ماه به یگان‎ها ابلاغ شده است.

اصلاحیه جدید شامل هفت تغییر در بندهایی از ماده ۱۱۱ آیین نامه مراسم و احترام‌های نظامی نیروهای مسلح مربوط به (دعا و نیایش) می‎شود که در یکی از آنها تاکید شده عبارت «سربازان ایران» از متن دعای مراسم و نیایش حذف و «سربازان انقلاب» جایگزین آن گردد.

nazaja-696x392.jpg

دستورعمل جدید که قرار است ارتش را انقلابی و اسلامی کند

این «اصلاحیه»‌ که در بُعد فرهنگی با هدف تغییر زبان و بیان رایج در «ارتش ملی» برای تبدیل به «ارتش انقلابی و اسلامی» صادر شده است،‌ در بند دیگری مقرر می‌دارد که باید به جای کلمه «درود» که فرماندهان در هنگام ورود به میدان از آن استفاده می‎کنند از عبارت «سلام علیکم» استفاده شود.

پنج ماه پیش ۱۸ مرداد حجت‌الاسلام محمد حسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفته بود تمامی کارکنان ارتش باید رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی را دستور کار قرار دهند.

گفته می‌شود این‌گونه تغییرات بر اساس طرحی موسوم به «مصباح» صورت می‌گیرد که در آن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای «ارتقای سطح معنویت» و درواقع برای مغزشویی پرسنل و تغییر بیان و اصطلاحات ملی ارتش برنامه‎هایی را پیاده می‌کند.

اصلاحیه مهم دیگر این آیین نامه مربوط به لزوم ادای احترام به کشته‎های مدافع امنیت و جبهه مقاومت است که بر اساس آن عبارت احترام به «شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی» باید به احترام به «شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای حریم امنیت و اقتدار ایران اسلامی و جبهه‌ی مقاومت» تغییر کند.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی، ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۹۶ در سخنانی عنوان کرده بود، ارتش حزب‎اللهی یک ارتش معنویت‌محور شده و این به خاطر وجود سازمان معظم و بزرگ عقیدتی سیاسی و روحانیون، مسوولان زحمتکش آن است که در کنار فرماندهان و دیگر پرسنل باری بزرگ را در جهت ارتقای معنویت در ارتش بر دوش می‌کشند.

حذف نام «ایران» از مراسم نیایش ارتش و همینطور جایگزینی عبارت عربی «سلام علیکم» به جای «درود» درحالی صورت گرفته که پس از آن‌ که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به جای خلیج فارس از «خلیج عربی» استفاده کرد بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی در ظاهر خشمگین شدند و با لحنی تند ترامپ و توهین آمیز به ترامپ انتقاد کردند.

یکی از منتقدین رییس جمهوری آمریکا، دریادار حبیب‌‎الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش بود که گفت، «واقعاً جای شرمندگی است، ملت آمریکا بهتر است رییس جمهور خود را به کلاس تاریخ و جغرافیا بفرستد تا ترامپ بتواند در شأن یک رییس جمهور صحبت کند. صحبت‌های او کاملا نابخردانه بود».

باید افزود که سال‌هاست جامعه‌ی ایران با پدیده‎ای به شدت متناقض و دوگانه روبروست. ایدئولوژی حاکم هر روز تلاش می‌کند با نفاق و چند دستگی، مردم را پراکنده‌تر و گسسته‌تر و بیگانه‌تر از هویت و فرهنگ ملی در بند خود نگهدارد. به اصطلاح وطن‌دوستانی که در مقابل ترامپ برای نام خلیج فارس سینه‌چاک می‎کنند، خود در تیشه زدن به هر آنچه ایرانی است، گوی سبقت را ربوده‌اند. جمهوری اسلامی در حالی مرتب دم از «ایران اسلامی» می‌زند که تا کنون در طول نزدیک به چهل سال در همه‌ی سیاست‌های فرهنگی خود آن هم به کمک انواع نهادهای تفتیش و کنترل و سرکوب به شدت ناکام مانده و حتی مسلمانان را نیز از دین خود برگردانده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy