Sunday, Oct 29, 2017

صفحه نخست » حمله به پارلمان اقلیم کردستان عراق، شنیده شدن صدای تیراندازی

0kjkh666bb_small.jpgمنابع خبری از حمله حامیان بارزانی به پارلمان اقلیم کردستان عراق و شنیده شدن صدای تیراندازی خبر دادند.
در همین حال یک منبع آگاه در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرد: حامیان مسعود بارزانی به ساختمان پارلمان در جریان جلسه امروز یورش برده اند و برخی اصحاب رسانه را کتک زدند.

به گزارش تابناک، شاهدان عینی در اربیل اعلام کردند که صدای تیراندازی در محوطه پارلمان منطقه کردستان شنیده شد.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که طرفداران مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در صدد حمله به پارلمان کردستان هستند، اما نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق مانع ورود آنها به پارلمان می شوند.

تیم خبرنگاری شبکه «ان آر تی» کردستان که برای تهیه گزارش خبری درباره حمله به پارلمان کردستان به اربیل رفته بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‎اند و وضعیت جسمانی یکی از خبرنگاران وخیم گزارش شده است.

حمله به پارلمان کردستان عراق ساعاتی پس از آن صورت گرفت که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد که از ریاست منطقه کردستان کناره گیری می‌کند و دوره ریاست خود را تمدید نمی کند.

بر اساس گزارش های محلی، حامیان مسعود بارزانی ضمن یورش به ساختمان پارلمان برخی از اصحاب رسانه وابسته به جنبش التغییر را کتک زدند. در جریان این حمله صدای تیراندازی شنیده شد و برخی زخمی شدند. پارلمان اقلیم نیز به سبب درگیری ۱۰ دقیقه جلسه را به تعویق انداخت.

یروهای امنیتی اقلیم اطراف پارلمان را به محاصره درآورده اند تا حامیان بارزانی نتوانند خود را به پارلمان برسانند.

همچنین پارلمان کردستان عراق امروز موادی از قانون واگذاری اختیارات رئیس اقلیم کردستان را تصویب و نیچروان بارزانی را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اقلیم تعیین کرد.

قانون تفویض اختیارات رییس اقلیم کردستان به سه نهاد دولت، پارلمان و قوه قضاییه با ۷۰ رای موافق نمایندگان و مخالفت ۲۳ نماینده تصویب شد.

همچنین، پارلمان کردستان عراق با درخواست مسعود بارزاني براي کناره گيري از قدرت از اول ماه نوامبر ميلادي موافقت کرد.

قرار است دقایقی دیگر مسعود بارزانی پیامی ویدیویی را منتشر کند.
يوسف محمد رئيس پارلمان کردستان عراق مسئوليت حفاظت از جان نمايندگان پارلمان، روزنامه نگاران و شهروندان بر عهده مقامات منطقه کردستان است.
شاهسوار عبدالواحد رئیس حزب نسل نوین کردستان عراق نیز از همه مردم مناطق کردستان عراق خواست علیه حزب دموکرات کردستان تظاهرات سراسری برگزار کنند.
از سوی دیگر، جنبش تغيير حمله به ساختمان کردستان عراق را يک اقدام تروريستي خواند.
همچنین، خبرگزاری المستقبل عراق از ربوده شدن «رابون معروف» نماینده پارلمان کردستان عراق که امروز مورد حمله قرار گرفته بود، خبر داده است.
مسعود بارزانی در نامه‌ای که به پارلمان منطقه کردستان نوشته است، اعلام کرد که ترجیح می‌دهد از منصب ریاست این منطقه کناره گیری کرده و این دوره دوباره تمدید نشود.
بارزانی که این نامه را دیروز شنبه به جعفر ایمنکی، معاون پارلمان کردستان عراق ارسال کرده بود تا در جلسه‌ای امروز یکشنبه قرائت شود، گفته است «از این به بعد یک پیشمرگه باقی خواهد ماند».
پارلمان کردستان جلسه خود را ساعت یک و نیم به وقت محلی شروع کرد ولی اعتراض نمایندگان مخالف، مانع از قرائت نامه بارزانی شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy