Friday, Nov 3, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: حیف‌ومیل ۱۶۰ میلیونی بیت‌المال توسط سیدمجتبی علم‌الهدی در دولت احمدی‌نژاد

azx1150b_small.jpg

بحث پیرامون مناسبات فامیلی روحانیت و نقش آقازاده‌های روحانیون سرشناس وابسته به حاکمیت در فساد اقتصادی حاکم بر جامعه‌ی امروز ایران، امری غیرقابل انکار است.

چندی‌ پیش بود که با طرح اسم «سیدمجتبی علم‌الهدی» از سوی «آمدنیوز»، برخی از افراد و رسانه‌های منسوب به حاکمیت در فضای تلگرام، با پاک کردن صورت‌ مسئله عنوان کردند که اساسا «سیداحمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد فرزندی به‌ نام «مجتبی» ندارد، پس گزارش منتشر شده در «آمدنیوز» دروغ است!

باری؛ گزارش پیش‌رو در بادی امر یک بازخوانی در شجره‌نامه یک خانواده صورت می‌دهد تا از خلال این بازخوانی، پرده از یک فساد سیستماتیک در استان گیلان بردارد.

بازخوانی یک شجره‌نامه از خراسان تا گیلان

«سیداحمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد، برادری دارد به نام «سید عبدالهادی علم‌الهدی».

amadIMJMASH2.jpg(سیدعبدالهادی علم الهدی برادر امام جمعه مشهد)

«سید عبدالهادی» زمانی که در تهران بود، با دختر «آیت‌الله حاج سیدمحمدحسین مرتضوی لنگرودی» ازدواج کرده است.

amadIMJMASH3.jpg( آیت الله حاج سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی)

«حاج سیدمحمدحسین» فرزند «آیت‌الله سید مرتضی مرتضوی لنگرودی» است.

amadIMJMASH4.jpg(آیت‌الله مرتضی مرتضوی لنگرودی)

از ازدواج «سیدعبدالهادی علم‌الهدی» با دختر «آیت الله سیدمحمدحسین مرتضوی لنگرودی» چند فرزند به دنیا می آید که اولین فرزند ذکور آن‌ها، «سید محمدصادق علم الهدی» است.

amadIMJMASH5.jpg(سیدمحمدصادق علم‌الهدی برادرزاده امام جمعه مشهد)

«سیدمحمدصادق» هم معمم است. از سال ۶۸ وارد حوزه علمیه شده و در سال ۸۵ در حالی که هنوز سی سال بیشتر نداشت از حوزه انتخابیه قم، کاندیدای مجلس خبرگان شده است. هرچند مجلس خبرگان «اجتهاد»! این جوان سی‌ساله را تأیید کرد، اما «سیدمحمدصادق» جوان، موفق به حضور در مجلس خبرگان رهبری نشد!

او بار دیگر در سال ۹۵ از حوزه انتخابیه «گیلان» خود را کاندیدای مجلس خبرگان کرد و این‌بار هم موفق به اخذ رأی لازم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری نشد.

«سیدمحمد صادق» پسرعمویی دارد به نام «سیدمجتبی علم‌الهدی». «سیدمجتبی» که فرزند «سیداحمد علم‌الهدی» است، در تهران به‌عنوان مدیرعامل شرکت «اورانوس آبی قشم» فعالیت اقتصادی می‌کرد.

همین نسبت فامیلی خانواده «علم‌الهدی» با خانواده آیت‌الله «مرتضوی لنگرودی» موجب شد که فرزند «سیداحمد» با دیگر آقازاده‌های روحانیون، برای انجام پروژه‌های پول‌ساز همراه و هم‌ داستان شود و دستور «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌ دولت نهم مبنی بر تخصیص بودجه‌ای برای خرید اتوبوس دریایی، نخستین‌گام او و دیگر آقازاده‌های اسم و رسم‌دار این روزهای گیلان، برای انجام پروژه‌ای ۱۶۰ میلیونی به‌شمار می‌آید.
amadIMJMASH6.jpgماجرای اتوبوس دریایی معیوب

سال ۸۷ طبق مصوبه‌ای که «محمود احمدی‌نژاد» در سفر به گیلان داشت، مقرر شد که یک دستگاه اتوبوس دریایی تحت عنوان قایق «کاتاماران» برای اداره محیط زیست گیلان خریداری شود. در سال ۸۷ به دستور «امیر عبدوس» مدیرکل وقت محیط زیست گیلان، «محمدعلی صدیق عربانی» فرزند امام جمعه موقت رشت با رتبه «محیط‌داری»! مسئول خرید این قایق «کاتاماران» شود.

amadIMJMASH8.jpg(تصویر فوق محمدعلی صدیق عربانی فرزند امام جمعه موقت رشت است)

طبق ارتباطاتی که «سیدمجتبی علم الهدی» با خانواده «صدیق عربانی» امام جمعه موقت رشت داشت و به واسطه نفوذ خانواده عموی‌اش (یعنی برادر احمد علم الهدی در گیلان)، اداره کل محیط زیست تصمیم گرفت که اتوبوس دریایی مزبور را از شرکت «اورانوس قشم» خریداری کند. پس از این تصمیم، «محمدعلی صدیق عربانی» پسر «حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی» مامور خرید کشتی شد.

amadIMJMASH9.jpg(عکس فوق حجت الاسلام صدیق عربانی امام جمعه موقت رشت است)

«محمدعلی صدیق عربانی» با دریافت مبلغ ۱۸۳ میلیون تومان یک دستگاه قایق کاتاماران را وارد بندر انزلی کرد.

amadIMJMASH10.jpgاما پس از مدتی متوجه مشخص شد که این قایق مورد نظر، ایرادات فنی بسیار دارد. اداره محیط زیست استان گیلان، قایق خریداری شده «کاتاماران» را کارشناسی کرد و مطابق نظر کارشناس رسمی، ارزش آن نهایتاً ۲۰ میلیون تومان اعلام شد!

این اتوبوس دریایی خریداری شده توسط «سیدمجتبی علم‌الهدی» و «محمدعلی صدیق عربانی» شماره ثبت ندارد، بندر ثبت ندارد، گواهینامه بهره‌برداری ندارد، پوشش بیمه‌ای ندارد، گواهی نظارت ساخت (به ادعای فروشنده دارد، اما مدرکی به محیط زیست گیلان ارائه نشد!)، فاقد جدول وضعیت تعادل است، موتورهای آن کار نمی‌کند و در نهایت آب به داخل موتورخانه نفوذ می‌کند!

amadIMJMASH11.jpgپس از ارائه گزارش کارشناس رسمی، اداره محیط زیست گیلان مجبور به طرح دعوی علیه شرکت فروشنده شد و پرونده به دادگاه کیفری شهرستان رشت واگذار شد.

amadIMJMASH12.jpgدر دادگاه کیفری رشت، پرونده ابتدا به شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت ارجاع و بازپرس «مهدی شعاع کاظمی» برای «سیدمجتبی علم‌الهدی» فرزند نماینده ولی‌فقیه در خراسان قرار مجرمیت صادر کرد تا در نهایت پرونده در شعبه ۱۰۹ کیفری شهرستان رشت، به ریاست قاضی «حسن پور» رسیدگی شود. «سید مجتبی علم‌الهدی» در این دادگاه به جرم «تدلیس» در معامله (پنهان کردن عیب و فریب دادن) به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.
amadIMJMASH13.jpgنکته جالب در این دادگاه این است که با پسر «محمدعلی صدیق عربانی» فرزند «یوسف صدیق عربانی» امام جمعه موقت رشت که به عنوان نماینده این اداره برای خرید «قایق» اقدام کرد، برخوردی صورت نگرفته است. از سوی دیگر «سیدمجتبی علم الهدی» نیز خود در مراحل رسیدگی پرونده در دادگاه حاضر نشد و وکیل خود را به دادگاه‌ اعزام کرده است.

پس از اعتراض وکیلِ «سیدمجتبی علم‌الهدی»، پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد. شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان نیز دفاعیات وکلای «سیدمجتبی علم‌الهدی» فرزند آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی»را وارد ندانست و حکم دادگاه بدوی را عیناً تائید کرد.

amadIMJMASH14.jpgاما جالب این‌جاست که اکنون چهار سال از صدور حکم قطعی زندان برای «سیدمجتبی علم الهدی می‌گذرد، ولی این حکم به اجرا در نیامده و جالب‌تر این‌که طی این چند سالی که پرونده مفتوح است، اداره محیط زیست استان گیلان سه مدیرکل عوض کرد، که یکی از این مدیران کل، «محمدرضا برجی» بود؛ مدیری که گفته شده به دلیل رابطه نامشروع با یکی از پرسنل‌اش، بازداشت و به کارمندی جزء در یکی از شهرهای شرق گیلان منصوب شده است! (اخبار مربوط به بازداشت و... این مدیرکل برکنار شده در موتورهای سرچ اینترنت موجود است). از طرفی در آراء صادره، چیزی به عنوان «رد مال» و یا بازگرداندن ۱۶۰ میلیون تومان پولی که از بیت المال تضییع شده، قید نشده و مشخص نیست چه کسی باید ضرر و زیان وارد شده به بیت‌المال را جبران کند.

یک حکایت تکراری از مسکوت ماندن یک پرونده با یک سفارش

از اینکه اکنون «سیدمجتبی علم الهدی» کجاست و چه می‌کند و... خبری در دسترس نیست، اما «آمدنیوز» چندی پیش گزارشی از پرونده‌های مفاسد منتشر کرد که «سیدمجتبی علم الهدی» فرزند «سیداحمد علم‌الهدی» که «داماد علی فلاحیان» نیز هست، به اتهام جاسوسی از کشور خارج شده و اکنون به استرالیا رفته است.

amadIMJMASH15.jpgاز سوی دیگر شایعه شده که پرونده با سفارش «علی فلاحیان» و پادرمیانی «آیت‌الله قربانی» نماینده ولی فقیه در گیلان مسکوت مانده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy