Wednesday, Nov 8, 2017

صفحه نخست » ارتباط متهم شدن استاد علوم اسلامی دانشگاه آکسفورد به تجاوز با تهدید به مرگ مجله طنز شارلی ابدو

k5kl58932b2_small.jpgرادیو فردا، دانشگاه آکسفورد روز سه شنبه ۱۶ آبان اعلام کرد پس از مطرح شدن اتهام تجاوز و آزار جنسی علیه طارق رمضان، استاد برجسته علوم اسلامی این دانشگاه، او تصمیم گرفته است مدتی مرخصی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو زن فرانسوی آقای رمضان را به تجاوز متهم کرده‌اند و اتهامات دیگری در مورد آزار جنسی نوجوانان در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی علیه او مطرح شده است.

طارق رمضان که شهروند سوئیس و از متفکران برجسته علوم اسلامی در غرب محسوب می‌شود تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته است بخشی از کارزار مخالفانش برای تخریب وجهه اوست.

دانشگاه آکسفورد در بیانیه ای گفت: «با توافق دو طرف و از همین لحظه، طارق رمضان پروفسور مطالعات اسلام معاصر برای مدتی از فعالیت در دانشگاه آکسفورد مرخصی گرفته است».

دانشگاه آکسفورد گفته است، طرح اتهامات علیه آقای رمضان باعث نگرانی جدی شده و اولویت این دانشگاه حفاظت از دانشجویان است.

آقای رمضان که قاطعانه همه این اتهامات را رد کرده است می گوید، در دادگاه با کسانی که او را متهم کرده اند، مقابله خواهد کرد.

او از بیانیه دانشگاه آکسفورد دفاع کرد و گفت که در این بیانیه، اصل بیگناهی تا زمان اثبات جرم در نظر گرفته شده است.

555D_w650_r0_s.jpgهندا آیاری

بر اساس این گزارش، با وجود آنکه اتهامات مربوط به دو مورد تجاوز از مدتی پیش علیه طارق رمضان مطرح شده بود ولی او به کار در دانشگاه آکسفورد ادامه می داد. دیدگاه‌های محافظه کارانه او از اسلام باعث شده است که آقای رمضان هم محبوبیت فراوانی و هم دشمنان زیادی داشته باشد.

دو زنی که ادعا می کنند آقای رمضان به آنها تجاوز کرده است می‌گویند برای دریافت راهنمایی‌های مذهبی به او مراجعه کرده بودند.

هندا آیاری، یک فعال فمینیست مسلمان، به روزنامه لا پاریزین فرانسه گفت: «هنگامی که در سال ۲۰۱۲ در اتاق هتلی در شهر پاریس به من حمله کرد احساس کردم که کشته خواهم شد».

زن دوم که معلول است و هویت او برملا نشده می‌گوید آقای رمضان در سال ۲۰۰۹ در هتلی در شهر لیون فرانسه بارها به او تجاوز کرد و او را کتک زد.

یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت: دادستانی به طور همزمان مشغول تحقیق در مورد هر دو مورد از اتهام تجاوز است و علاوه بر این آزار و حمله جنسی، اعمال خشونت و تهدید به مرگ را نیز بررسی خواهد کرد.

وکلای طارق رمضان در مقابل می‌گویند باید تحقیقات گسترده ای صورت بگیرد که ثابت کند این دو زن با یکدیگر تبانی نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستانی پاریس از ماه پیش و با شکایت خانم هندا آیاری تحقیق در مورد این پرونده را آغاز کرد. در مقابل طارق رمضان نیز به اتهام افترا علیه هندا آیاری شکایتی به دادگاه تسلیم کرده است.

طارق رمضان، پژوهشگر و استاد علوم اسلامی نوه حسن بنا، متفکر و فعال اسلام‌گرای مصری است که بنیانگذار اخوان المسلمین تلقی می‌شود.

تهدید شارلی ابدو

در رویداد دیگری مربوط به این پرونده، کارکنان مجله طنز شارلی ابدو از طریق پیام‌های توئیتر تهدید به مرگ شده‌اند و به‌دنبال شکایت این مجله، پلیس و دستگاه قضایی پرونده جداگانه ای برای تحقیق در این زمینه تشکیل داده اند.

مجله شارلی ابدو در شماره هفته گذشته خود در ارتباط با اتهام تجاوز علیه طارق رمضان، کاریکاتوری از او روی جلد مجله منتشر کرده بود.

وزیر کشور فرانسه گفته است تهدیدها علیه مجله شارلی ابدو بسیار جدی گرفته خواهند شد.

در حمله مهاجمان مسلح به دفتر مجله شارلی ابدو که در پی انتشار کاریکارتوری از پیامبر اسلام در ژانویه۲۰۱۵ صورت گرفت،‌۱۲ تن کشته شدند.

photo_2017-11-07_19-12-06.jpgشارلی ابدو از قول طارق رمضان: من خودم ستون ششم اسلام هستم!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy