Saturday, Nov 11, 2017

صفحه نخست » امیرارجمند: درباره رفع حصر از میرحسین و رهنورد نشانه‌ای نمی‌بینم اما امیدوارم به زودی مسئله حل شود

Amirarjmandکلمه - گروه خبر: اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه با رئیس قوه قضائیه دیدار و دربارهٔ موضوع حصر گفت‌وگو کرده‌اند. هنوز از جزئیات این گفت‌وگو اطلاعی در دست نیست. اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی در این باره معتقد است که رئیس قوه قضاییه باید شفاف صحبت کند و نقش خودشان و کاری که می‌توانند برای پایان دادن به حصر انجام بدهند را به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند.

سه‌شنبه غلامرضا حیدری با اعلام دیدار کمیته رفع حصر فراکسیون امید با رییس قوه قضاییه گفته بود که به همراه جمعی از اعضای کمیته حصر فراکسیون امید با آیت‌الله آملی لاریجانی درباره موضوع حصر دیدار کرده‌اند. وی این دیدار را خوب و امیدوارکننده نسبت به کاهش محدودیت‌ها برای محصورین توصیف کرد.

گفته می‌شود کمیته حصر برای پیگیری وضعیت محصورین در فراکسیون امید تشکیل شده و اعضای آن تاکنون دیدارهایی با مقامات کشور داشته‌اند.

وی درباره صحبت اخیر مصطفی کواکبیان که گفته بود احتمالا به تدریج محدودیت‌ها حل می‌شود، به رادیو فردا می‌گوید: امیدواریم که تحقق پیدا بکند. حصر مساله بیهوده‌ای است و هیچ توجیهی ندارد. یک عمل غیرقانونی بوده و هیچ توجیهی برای هیچ کسی ندارد. حتی آنهایی که مسبب این کار بودند الان نفعشان در این است که هرچه زودتر این حصر به پایان برسد. امیدواریم که عقلانیت به طرف آقایان برگردد و هرچه زودتر این مساله را پایان بدهند و با سرعت زیاد هم این اتفاق بیفتد. این اما و چرا و مشروط و غیره قابل درک نیست.

مشاور ارشد میرحسین موسوی درباره آماده‌سازی شرایط رفع حصر می‌گوید که نشانه خاصی را نمی‌بیند اما در عین حال ابراز امیدواری می‌کند که اتفاق بیوفتد. او در ادامه می‌افزاید: به هر حال نمایندگان مجلس رفته‌اند صحبتی کرده‌اند، من از محتوای صحبت نمایندگان مجلس اطلاعی ندارم امیدوارم که پیشرفت کرده باشد این کار و آنها با اطلاع و شناخت کافی اظهار کرده باشند که امیدوارم هرچه زودتر این مساله رفع شود. من اکتفا می‌کنم به صحبتی که آنها کرده‌اند چون اطلاع خاصی ندارم از صحبتشان.

او در پایان با اشاره به این که خانواده آقای کروبی می‌توانند به دیدار وی بروند و افراد دیگر هم مانند آقای دوستی رفته‌اند، می‌گوید: در مورد آقای موسوی تا به حال هیچ اتفاقی رخ نداده غیر از اینکه یک هفته دخترها توانستند به جای یکبار دوبار ملاقات داشته باشند خواهرها هم که مدت زیادی ملاقات نداشته‌اند توانستند ملاقاتی داشته باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy