Tuesday, Nov 14, 2017

صفحه نخست » اعتراض مردم زلزله‌ زده به تشکر روحانی از سپاه و بسیج

rouhani_kermanshah_111317.jpgرئیس‌جمهور با تقدیر از تلاش‌‌های ارتش و سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده گفت که زلزله‌زدگان باید خودشان خانه‌هایشان را بسازند البته دولت به آنها کمک بلاعوض می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: سفر به کرمانشاه و دیداربا مردم قهرمان کرمانشاه جز آرزوهای من بود اما دلم نمی‌خواست که در چنین شرایطی که مردم ما اینجا دچار مصیبت شده‌اند در اینجا باشم اما امیدوارم روزهای خوش و خوبی برای کرمانشاه فرا برسد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من قبل از هر چیزی از ملت ایران تشکر می‌کنم از همنوایی و همدلی آنان، بخصوص از مردم استان کرمانشاه که کمک‌های زیادی کردند و همچنین از همه مقاماتی که به عنوان مسئول در این زمینه قدم گذاشتند چه دولتی‌ها و چه از نظامی‌ها از ارتش و سپاه و بسیج و هلال احمر و وزارت بهداشت،‌ وزارتخانه‌های کشور، راه و نیرو و همه آنهایی که تلاش کردند.

انتقاد زلزله زدگان از کندی توزیع اقلام ضروری

بی بی سی، به مناسبت وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه در ایران عزای عمومی اعلام شده و رهبران و مقامات کشورهای مختلف ضمن ابراز همدردی، برای مشارکت در عملیات کمک‌رسانی ابراز آمادگی کرده‌اند. در حال حاضر عمیلات امداد و نجات ادامه دارد اما زلزله زدگان از کندی توزیع اقلام ضروری و اولیه انتقاد دارند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز از مناطق زلزله زده بازدید کرده و مقام های ایران وعده کمک به بازسازی ویرانه ها داده اند.

در زمان حضور آقای روحانی در میان گروهی از زلزله زدگان سرپل ذهاب و سخنرانی میان آنها، هنگامی که رئیس جمهور ایران از کمک های ارتش، سپاه و بسیج تمجید می کرد، گروهی از زلزله زدگان گفته های او درباره ارتش را تایید و با سر دادن شعارهایی در این زمینه، وقفه در سخنرانی آقای روحانی ایجاد کردند.

مقام های ایرانی حاضر در مناطق زلزله زده از جمله فرمانده کل سپاه پاسداران وعده بازسازی ویرانه های زلزله داده اند. آقای روحانی هم گفته 'مردم بهتر از دولت برای خود خانه می سازندگ که به نظر می رسد اشاره ای به فرویختن ساختمان های طرح مسکن مهر باشد که اجرای آن توسط دولت پیشین ایران آغاز شد و در جریان زلزله اخیر به دلیل رعایت نشدن استانداردهای فنی آسیب های اساسی دیده است.

هیئت دولت جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای گفته است که به منظور احترام به قربانیان زمین‌لرزه روز یکشنبه و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان، روز سه‌شنبه، ۲۳ آبان در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شده است. همچنین، صبح روز سه‌شنبه، حسن روحانی، رئیس جمهوری، برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به استان سفر کرد. وزیران نفت و راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون پارلمانی و رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس بنیاد مسکن آقای روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

یکشنبه شب زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۲ نواحی مرزی استان کرمانشاه با عراق را لرزاند و تلفات و خسارات گسترده‌ای را در بعضی نواحی این استان به خصوص شهر مرزی سر پل ذهاب برجای گذاشت. صبح سه‌شنبه، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران، گفت که پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌شدگان این زلزله را ۴۲ نفر گزارش کرده است.

براساس این گزارش، تعداد تلفات در سرپل ذهاب: ۳۱۶ نفر، اسلام‌آباد غرب: ۲۲ نفر، کرند: نفر ۱۴، قصر شیرین: ۲۸ نفر، جوانرود: ۳ نفر، ثلاث: ۱۵ نفر و کرمانشاه ۲۵ نفر ثبت شده است. براساس این گزارش، در شهر کرمانشاه یک نفر کشته شده و آمار کشته‌شدگان این شهر شامل کسانی است که از شهرهای دیگر به کرمانشاه منتقل شده بودند. خبرگزاری تسنیم، تعداد زخمی‌های این زمین لرزه تا صبح سه‌شنبه ۷۴۶۰ نفر گزارش کرد. خبرگزاری ایرنا در جدیدترین آمار از تلفات این زلزله، شمار کشته شدگان را ۵۳۰ گزارش کرده و گفته است که پزشکی قانونی تا کنون جواز دفن ۴۳۰ نفر را صادر کرد اما دست‌کم یکصد تن از کشته شدگان بدون کسب جواز رسمی دفن شده‌اند.

این زمین لرزه در عراق نیز تلفاتی برجای گذاشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy