Friday, Nov 17, 2017

صفحه نخست » در كرمانشاه دیگر جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد

earthquakeبه گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود گذشت چهار روز از زلزله در استان‌های غربی کشور طبق آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۷۴ نفر و مصدومان ۹۳۸۸ نفر اعلام شده است.

15:06/ تخریب ۷۸ فضای آموزشی در زلزله اخیر کرمانشاه

ارزیابی نهایی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام شد.

در مجموع ۷۸ فضای آموزشی با ۴۱۵ کلاس درس در این استان تخریب شده است.

آمار تفکیکی شهرستان‌ها به شرح زیر است:

سرپل ذهاب ۲۹ مدرسه (۱۶ مدرسه روستایی و ۱۳ مدرسه شهری با ۱۵۸کلاس)

درثلاث باباجانی ۳۹ مدرسه (۱۷ مدرسه شهری و ۲۲ مدرسه روستایی با ۱۸۶ کلاس)

در قصرشیرین ۳مدرسه با۱۸کلاس

در دالاهو و گهواره ۵ مدرسه با ۲۹کلاس

در گیلان غرب۲ مدرسه با ۲۴ کلاس

عملیات ساخت فضاهای آموزشی از هفته آینده آغاز خواهد شد/ مدارس با قدمت بالاتر از ۳۰سال تخریب شده است.

از ۷۵۷ مدرسه با ۲هزار و ۸۵۴ کلاس درس این ۵ شهرستان، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس تخریب شده و غیر قابل استفاده است و این رقم معادل ۱۱درصد مدارس این مناطق است.

14:32/ مصدومان ترخیص شده از بیمارستان‌های تهران به کرمانشاه اعزام شدند

سیدمحمد هادی ایازی با تاکید بر این‌که برای تسهیل اعزام این افراد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی هماهنگی اداره کل خیرین به صورت داوطلبانه در فرودگاه برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان حضور یافتند، افزود: دانشجویان داوطلب از ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲۴ آبان ۱۳۹۶ در فرودگاه مهرآباد حضور یافتند و تا ساعت ۶:۴۵ روز بعد تعداد 28 نفر از آسیب‌دیدگان کرمانشاهی را برای بازگشت همراهی کردند.

ایازی افزود: زوج دانشجو، محسن کربلاییان و نازگل حق‌ستان، و عبدالله شریفی‌ساوان، میلاد گلشاهی، آرش اکبری، عبدالوهاب اسکندری، علی امینی، محمود علیوردی‌لو، و پارسا حیدری زاده دانشجویان داوطلبی هستند که گروه اعزامی را همراهی کردند.

در این مسیر مشکلات ایجادشده برای مسافران زلزله‌زده در انتظار پرواز با پی‌گیری دانشجویان رفع شد.

14:30/ نیاز زلزله‌زدگان به "نایلون و وسایل گرمایشی" به دلیل احتمال بارش باران

بهنام سعیدی (سخنگوی سازمان مدیریت بحران) در گفت و گوی زنده تلویزیونی، با اشاره به احتمال بارندگی در روزهای آتی در مناطق زلزله زده، گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم که کمک‌های غیرنقدی خود را به دلیل کاهش دمای کرمانشاه و احتمال بارندگی بیشتر در قالب نایلون و وسایل گرمایشی ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه زلزله‌زدگان باید چادرهای خود را در مکان‌هایی نصب کنند که در مسیر سیلاب قرار نداشته باشد، گفت: مردم کمک‌های نقدی خود را فقط به شماره حساب 99999 واریز کنند.

سعیدی در ادامه تاکید کرد که در صورت بارش بارش، مردم نباید از خانه‌های آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده استفاده کنند.

14:09/ دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد

سردار سلامی (جانشین فرمانده سپاه) در گفت‌و‌گو با شبکه خبر صداو سیما، درباره خدمات سپاه به مناطق زلزله‌زده گفت: نیاز به مواد غذایی و آب مرتفع شده. هم‌چنین مسئله اسکان اضطراری نیز تا حدود زیادی انجام شده و تعداد کمی مانده که تا پایان امروز به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: کار آواربرداری در همه روستاهای زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب برای یافتن اجساد و یا مصدومان حادثه زلزله یکشنبه شب پایان یافته و دیگر هیچ جسد و یا مصدومی در آوارهای این مناطق روستایی وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه در استان کرمانشاه افزود: هم‌چنین 4تیم مهندسی همراه با هزاران دستگاه مهندسی برای آواربرداری و امدادرسانی به همه روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند. این دستگاه‌ها اعم از بیل مکانیکی و لودر در مناطق زلزله‌زده مستقر شده و مشغول فعالیت هستند.

سردار سلامی با اشاره به خدمات درمانی سپاه گفت: سپاه پاسداران 6 بیمارستان صحرایی پیشرفته در مناطق آسیب دیده راه‌اندازی کرده که یکی از آنها جزو مجهزترین بیمارستان‌های مدرن صحرایی محسوب می‌شود و در این بیمارستان‌ها صدها عمل جراحی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه در استان کرمانشاه تاکید کرد: سپاه پاسداران تا زمانیکه آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، منطقه را ترک نخواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر 32 سپاه استانی در حال جمع آوری و انتقال کمک‌های مردمی به منطقه هستند که با توجه به احتمال بارندگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، به پلاستیک برای پوشاندن چادرها نیاز است.

14:05/ حضور افرادی از یک NGO آلمانی در مناطق زلزله‌زده

سیدمصطفی مرتضوی (سخنگوی امداد و نجات هلال احمر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور هیأتی از صلیب سرخ آلمان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: براساس پیگیری‌ها مشخص شد، این افراد از یکی از NGO های کشور آلمان به ایران و کرمانشاه سفر کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: این افراد هیچ ارتباطی با صلیب سرخ آلمان ندارند.

13:51/ ۹۶ مورد معلولیت ناشی از زلزله شناسایی شد/ برای این افراد کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود

امید قادری (مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه) گفت: تاکنون 96 مورد معلولیت ناشی از زلزله اخیر در استان کرمانشاه شناسایی شده است که در اسرع وقت برای این افراد کمیسیون پزشکی تشکیل و خدمات لازم به آنان ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: در حوزه توانبخشی و رفع نیازهای معلولان همه تلاش خود را به کار می‌گیریم و در حال حاضر نیز 200 ویلچر در بهزیستی موجود است که تاکنون وسایل توانبخشی شامل عصا ، ویلچر ، واکر ، توالت فرنگی و وسایل بهداشتی به ارزش 2میلیارد ریال خریداری شده است.

قادری خاطر نشان کرد: همچنین یک تیم تخصصی توانبخشی شامل پزشک ، فیزیوتراپ و کادر درمان به مناطق حادثه دیده اعزام شده و یکی از مراکز شهر را به منظور مراقبت و اسکان افرادی که دچار قطع عضو و یا ضایعه نخاعی شده اند آماده سازی و تجهیز کرده‌ایم.

13:48/ پذیرش بیش از ۸ هزار آسیب‌دیده در بیمارستان صحرایی هلال احمر کرمانشاه

به گزارش ایلنا، فرزین معتمدی‌ با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های بیمارستان شهرستان سرپلذهاب کاملا از بین رفته بود ۶ ساعت پس از اعلام زلزله، بیمارستان جمعیت با تیم RDH به عنوان اولین مرکز درمانی برپا و ارائه خدمات درمانی آغاز شد.

وی ادامه داد: در این بیمارستان ۳۵ پزشک و ۴۶ پرستار طی ۷۲ ساعت بالغ بر ۸ هزار نفر را ویزیت کردند. از این تعداد بیش از ۴ هزار نفر از مصدومان خدمات سرپایی از قبیل بانداژ و پانسمان، بخیه و آتل بندی دریافت کردند و ۲ هزار مصدوم بدحال هم از طریق بالگرد و آمبولانس به بیمارستان های استان کرمانشاه انتقال یافتند .

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از تولد ۲ نوزاد هم در این بیمارستان خبر داد.

13:38/ تامین امنیت کاروان‌های اعزامی به مناطق زلزله‌زده

سرهنگ حسین براری گفت: با توجه به وقوع زلزله در سطح استان کرمانشاه و اعزام کمک‌های مردمی از سوی هلال احمر به شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی پلیس این شهرستان نسبت به تامین کامل این کاروان ‌ا اقدام نموده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: این کاروان‌های امدادرسان توسط یگان امداد شهرستان تا پادگان" الله اکبر اسلام آباد غرب" تامین امنیت شده و در آنجا تحویل نیروی انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی شهرستان کرمانشاه همزمان با وقوع زلزله در آماده‌باش کامل است و با هر گونه ناامنی و هنجارشکنی با قاطعیت برخورد می‌کند.

13:35/ گزارش ویدئویی ایلنا از قدردانی مردم جوانرود هنگام ورود کمک‌های مردمی

مردم جوانرود هنگام ورود کمک‌های مردمی از آنها با چای صلواتی استقبال کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy