Sunday, Nov 19, 2017

صفحه نخست » پاسخ جهانگیری به معاون بیت رهبری: انتقاد از تخریب ساختمان‌های نوساز در زلزله

Eshagh_Jahangiri.jpgرادیو زمانه ـ اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی بار دیگر از مسکن مهر انتقاد کرد و گفت که پیمانکاران آن باید مورد بازخواست قرار گیرند.

جهانگیری شنبه ۲۷ آبان در جلسه «ستاد مدیریت بحران کشور» به انتقاد تلویحی از تخریب ساختمان‌های نوساز مسکن مهر در زلزله هفته اخیر غرب ایران پرداخت و گفت: « وقتی که ساختمانی احداث می شود باید از استحکام و ایمنی لازم و استاندارد برخوردار باشد و نباید از کنار این موضوع که ساختمان های نوساز دچار آسیب می شوند به سادگی عبور کنیم.»

او گفت که «پیمانکاران و سازندگان این بناها باید مورد بازخواست قرار گیرند.»

معاون اول حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پس از آن سخن می‌گفت که ویدئویی از سخنان معاون اجرایی بیت رهبری علیه منتقدان مسکن مهر جنجالی شد. وحید حقانیان، معروف به «سردار وحید» در حاشیه دیدار از مناطق زلزله‌زده به انتقادها از مسکن مهر تاخت و آنها را «شلوغ‌کاری» و «سیاسی‌بازی» خواند. او مسبب اصلی این انتقادها را جهانگیری دانست و گفت: «خدا لعنت کند آقای جهانگیری را که این تخم لق سیاسی را اولین بار گذاشت.»

در همین زمینه: وحید حقانیان را بهتر بشناسیم...

تا کنون آمار ضدونقیضی از شمار قربانیان در میان ساکنان مسکن مهر منتشر شده است. مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه شنبه ۲۷ آبان به خبرگزاری «ایلنا» گفته بود که «دو ساختمان مسکن مهر خود مالک در سرپل ذهاب به طور کامل فرو ریخت و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.» او اما عصر شنبه پس از انتشار ویدئوی مربوط به سخنان وحید حقانیان، در حاشیه نشست ستاد بحران سرپل ذهاب خبر منتشرشده از سوی ایلنا را تکذیب کرد و گفت که سخنان او «تحریف» شده است.

پیش‌تر بنا به گفته‌های زلزله‌زدگان گزارش شده بود که در سر پل ذهاب ۹۰ درصد واحدهای مسکونی مهر بر اثر زلزله تخریب شده اند.

اسماعیل نجار، رئیس ستاد بحران ایران نیز در این جلسه خواستار حضور مراکز ارزیابی و تحقیقاتی برای بررسی و ارزیابی استحکام ساختمان های جدید شد تا «مردم از استحکام ساختمان های خود اطمینان حاصل کنند».

جهانگیری در نشست ستاد بحران ایران از شیوه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دفاع کرد اما به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و مدعی شد که رسانه حکومتی جمهوری اسلامی ایران «با سیاه‌نمایی و انکار خدمات ارائه‌شده به زلزله زدگان» باعث زیرسوال‌بردن «کارایی نظام» می‌شود.

بسیاری، از جمله آسیب‌دیدگان زلزله به روند امدادرسانی، از جمله سرعت و شیوه توزیع اقلام امدادی و بهداشتی معترض بودند.

در همین زمینه: [حمله معاون اجرایی بیت رهبری به منتقدان مسکن مهر: خدا جهانگیری را لعنت کند + فیلم]

وحید حقانیان: 25 سال است با معاون اول رییس‌جمهور همکارم / قصد توهین به ایشان یا دولت محترم را نداشتم

وحید حقانیان درباره فیلم منتشرشده از او که در آن از معاون اول رییس جمهور به خاطر اظهاراتش پیرامون مسکن مهر انتقاد کرده بود توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «انتخاب»، حقانیان گفت: بحثی را در جمع برادران جهادگر در قصر شیرین مطرح کردم که علی الظاهر به معاون اول رییس جمهور برخورده است.

او با بیان اینکه آن جمع کاملا خصوصی بود و قرار نبود صحبت ها پخش شود گفت: 25 سال است که با معاون اول رییس جمهور همکار هستیم؛ من قصد توهین به ایشان یا دولت محترم را نداشتم.

حقانیان در عین حال افزود: اما واقعیت وجود دارد که ما نباید مسئل را سیاسی جلوه بدهیم. در این منطقه خط گسلی وجود داشت که یک بخش آن مربوط به مسکن مهر بود و اتفاقا سازه اش هم سالم مانده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy